Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 695 ggr
Kris_J
0

Intresse för avelsutbildning?

Gå in på www.svehast.se på startsidan finns en enkät att besvara. En för företag och en för hobbyuppfödare.

Veritas odium paretFörvånad

Hanna-D
0

Har svarat på enkäten, hoppas detta bidrar till fler utbildningar och kurstillfällen!

VeronicaP
0

Har också svarat på enkäten.

Annette
0

Jag har också svarat.

Allra helst vill jag gå kurser inriktat på just Shetlandsponny, tex en sådan Avels- blodslinjekurs som Öst hade för några år sedan. Men rasspecifika utbildningar är väl något lokalföreningarna får arrangera och då gäller det att medlemmarna verkligen deltar så det blir av.

ErikFagrell
0

Har oxå svaratoch hoppas på fler utbildningar och kurser

[Anna-N]
0

Har också svarat. Kurser och utbildningar kan det inte bli för mkt av. Men man får hoppas på att det blir som #3 skriver "inriktat på Shetlandsponnyer". Det ger ju lite mer än att det är rent generellt över raserna.

Charlotte-Aveback
0

Har också svarat och håller med #3 - det blir intressantast om det har just med shetlandsaveln att göra. Men den andra föreläsningen som Öst arrangerade som gällde betäckningar, dräktighet och genetik är naturligtvis det samma oavsett vilken ras man sysslar med.

Hanna-D
0

Fast när det gäller t ex fölning, betäckning osv. förstår jag inte riktigt varför det ska vara inriktat på shetland. Är shetlandsponnyer annorlunda? Obestämd Tycker det är trevligt att möta uppfödare av andra raser och utbyta erfarenheter. Är nog större chans att dessa kurser blir av, shetlandsfolk verkar tyvärr ha en tendens att dra sig ur när det väl anordnas kurser…

ZABA
0

#7 Jag håller med dig ja och ska genast fylla i enkäten!

Trine
0

Nu har jag också svarat , tycker det vore bra om dom kunde hitta på mer så då kan man ju hjälpa till med att svara på lite frågor.

Milla
0

nu har jag också svarat,

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Lauth
0

Har också svarat.

Charlotte-Aveback
0

#7: Precis vad jag menade i #6. Flört

Kratern
0

Har svarat. Blir nog långa avstånd för mig om något anordnas, men det är så'na smällar man får ta.

Mija
0

Har också svarat

Annette
0

#7. Många av ämnena går såklart att ha med människor från andra raser, vilket både är intressant och trevligt. Men när det gäller tex blodslinjer och exteriör skulle jag vilja ringa in just Shetland och kunna fördjupa mig och skaffa kunskaper just om denna ras. Vet av erfarenhet att om ämnet är för brett så får man kanske inte ut vad man önskar.

ingrid
0

Svarat, ska bli kul att se vad som händer efter utvärderingen av enkäten.