Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 859 ggr
Midlingur
0

Tips

Det kan vara lite knivigt att hitta saker i rätt storlek till våra små, det vet vi ju alla om. Så för ett tag sedan så chansade jag och skickade efter två par såkallade "fotbandsreflexer" som Börjes säljer på sin hundavdelning. De passade perfekt till min minishettis och sitter säkert bra på en standardshettis också! Tänkte bara passa på att tipsa alla shettisvänner om detta, hoppas inte att det räknas som reklam.

Hanna-D
0

Boett har reflexer till shetland.

www.boett.com

Midlingur
0

Börjes är betydligt billigare!

Midlingur
0

När det gäller benreflexer dvs.

Hanna-D
0

#2 Visst är dom det men på mässor och liknande brukar det vara bra priser även på Boett.

Sehvrin
0

Ett annat tips är ju att sy själv, det har jag och min syster gjort. Vi köpte reflexband i en hundaffär (hon som har affären syr själv också) tror det kostade ca 100:-/meter och vi köpte väl runt en meter som räckte till 8 st benreflexer. Sen hittade min syster en billig halsreflex (till stor häst) nere i Ullared som vi ska göra om till shettisreflexer =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

AnnaLundin
0

Jag använder benreflexer med remmar som är till stora hästar, har klippt upp och lossat remmarna så att de "kommer ut" på annan plats och de är lagom till shettisarna.

Jag kan plåtografera det om nån är nyfiken

jennie-w
0

Jag använder oxå börjes hundreflexer till mina shettisar, funkar alldeles utmärkt.

Sofia_Schultz
0

#6 Ja! Ett foto! Verkar ju ursmart.