Back on Track
Är det någon som provat Back on Track-produkter på sin häst eller rent utav kanske på dej själv. Funkar det?.
Har hört att det inte ska användas på dräktiga ston, är det så med gravida också?
Vad är det för nåt??
Amor vincit omnia 
har testat att ha det på nacken men tyvärr så hjälpte det inte mig.På häst har jag aldrig testat
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Någon kinesisk produkt (keramik) alla talar om! För leder och muskler. Finns hästtäcken, senskydd, voljockar m.m samt till människor.
Jag har inte sett att någon häst blivit bättre med hjälp av BoT men det kan väl knappast skada. På jobbet har vi provat både paddar och täcken.
Vi har använt oss av det både på ben och ryggar men har inte sett speciella förändringar. Jag hade det på en häst dygnet runt och då blev gallorna mindre men de gör inga underverk om man har det bara över natten. Jag provade faktiskt själv ett tag på nätterna när jag hade ont i ryggen men det blev inte bättre.
Köpte ett Back on Track bälte till mig i början av september. Är bara så nöjd, bättre rörlighet,mindre smärta, färre tabletter per dag törs inte ändra på något just nu. 

Jag har till mina knän o det är helt klart BRA 
Min hovslagare hade det när han hade problem med "tennisarmbåge". Tyckte det hjälpte jättebra…

Hej
är då en väldigt stor användare av back on track. Min förra häst hade backontrack bandageunderlägg innan och efter hårdare arbete. även ryggvärmaren var mkt bra för henne. Hon blev mkt rörligare i sin muskulatur.
Använder de själv för min handeld.
För mig och mina djur har det haft en stor betydelse. Och de stämmer ni ska INTE använda det pådräktiga ston eller om ni är gravida. Det kan skada fostret.
kram/Sandra
# 9 vet du på vilket sätt Back on Track skulle skada ett foster?
När jag frågade sa de att det inte hade bedrivits någon forskning på det och tills man med säkerhet vet avråder man , men nu kanske man vet.
Ni som använder BoT till er själva. Hur ofta ska den användas, på natten eller på dagen ? Beror kanske på vilken produkt man har men generellt….Ska den vänjas succesivt?
På djuren ska den användas regelbundet. Typ vojlock när man rider, täcke i hagen osv?.
# 11 Jag tror det var fyra timmar varje dag i början, jag var så trött på att ha ont så jag hade mitt bälte på dag och natt två veckor, jag har det för det mesta dygnet runt nu med.
Det finns kläder, madrass kudde mm o BoT

Min mamma anv BoT, för rygg och nacke. Hon har BoT-kudde också. Hon hävdar bestämt att det gör underverk. Men själv har jag ingen erfarenhet av det.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.