Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1061 ggr
Annette
0

Utmärkelser i Väst

För medlemmar i Shetland Väst finns det priser att ansöka om senast 31/12. Det är dels för de 3-åriga ston som gått etta på respektive premieringsplats i Västs område. Regler och platser finns det information om på hemsidan.

Det andra priset är Västs uppfödarpris 2008. Se hemsidan för mer information.

Alla dessa priser kommer att delas ut på årsmötet 2009.

www.shetlandvast.se

Kris_J
0

#0Reglerna för uppfödarpriset verkar lite inaktuella.

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Jag har lite funderingar på den där som står vid 30 poäng , där de måste ha fått 2 st guld och den en vid minst 1 års ålder och den andra vid minst 3 års ålder , då räcker det väl eg att de har fått  en guld 2008 och den andra vid något annat år då eller ? och det menas väl med utställning då?

För jag trodde att allt skulle vara visat 2008 ?

Minsanne
0

#1 Vad är det som är inaktuellt menar du? Har läst men kan inte hitta

Cattis
0

#3 Det kanske är att man följer reglementet för 2003?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ThiffannyJ
0

Vad är det som skiljer reglementet från -03 till -08? Vad är det för skillnader man gjort?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

Reglerna kan jag tyvärr inte göra något åt Flört.

Cattis
0

Vet inte om det är ngt som påverkar just detta pris, men ändringar är gjorda sedan dess.

/Cattis

VeronicaP
0

#6 vet du hur det är med de jag undrarde lite högre upp *S* , tycker det känns lite tvetydigt (eller jag som är trög ) haha

Annette
0

#8. Jag håller med dig om att vissa formuleringar är lite konstiga. 
Det är nog något som behöver ses över.

VeronicaP
0

Ja jag menar det känns ju konstigt , jag her ju tex en då som har fått 41 tex som åring och som visades 1 gång i år med guld då skulle man ju kunna använda henne där om man tyder den texten elelr ?

Annette
0

#10. Ja, så tolkar jag det.

Kris_J
0

#3 Dels att de i vissa stycken följer reglementet 03, och att vissa epitet inte är helt i linje med dagens bestämmelser om man nu avser det som avsågs tidigare….

Cattis
0

#12 "avser det som avsågs tidigare" … :-D

Kan du inte vara snäll och förtydliga? :-P

/Cattis

Annette
0

#12. Och utelämna gärna de byråkratiska orden i det eventuella förtydligandet så även en enkel människa som jag begriper.

Kris_J
0

#13 Vad är en godkänd hingst per definition enligt SV…..Obestämd Det skulle jag vilja veta. Var finns Riksstambok avd I 2008 för shetlandshingstar?

Annette
0

Jag kan hålla med om att det bör omformuleras. Men det går ju inte att göra precis nu.

Shetland Nords regler för deras uppfödarpris är tydliga och bra tycker jag.

Cattis
0

#15 Tack!

#16 Ja de är bra. Öst har också from nu ett liknande pris och vi har kopierat idéerna till våra regler lite här och där :-)

/Cattis

Kris_J
0

Det som jag tycker är trevligt med Västpriset är att det bara är egenuppfödda som räknas.

Cattis
0

#18 Så har vi också valt att ha det.

/Cattis

Annette
0

Är det inte egenuppfödda är det ju inget uppfödarpris Obestämd.

Cattis
0

Nords pris är ju också till egenuppfödda väl?

/Cattis

Kris_J
0

Jag läste först reglerna för Nordponnyn, missade uppfödarpriset…Skäms

Minsanne
0

Kristin … du som kan det där med regler osv. Är det inte fel skrivet på SSS hermsida ang RS. Ska man följa dom reglerna så får vi nog ta ur i stort sett hälften av alla godkända hingstar ur avel.
Det lär också bli problem med stona att få deras RS nummer.

Jag menar om nu både far, mor samt morfar ska vara godkända efter 93 respektive 99 i Tyskland. Så blir det problem att få RS på en hel del individer från utlandet

Cattis
0

#23 Men RS-reglerna gäller väl inte retroaktivt? Eller hur menar du med att ta ur individer ut aveln?

/Cattis

Minsanne
0

Det är ju massor av ston o hingstar vars morföräldrar inte längre är godkända

Kris_J
0

#23 Kanske inte skall kapa denna tråden, men kort svar är att RS reglerna i sin nuvarande form gäller nya RS från och med 2008.