Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 733 ggr
MoOoOa
0

Täcken

Hejsan Allihopa!

Jag söker feberillt efter riktigt svetttäcke alltså inget fleectäcke fast det är bra.                                   Storlekern är 85-90,

Så om någon vet något hör av er, Snälla <33333        Puss&Kram Moa

Stall-Stjarna
0

Combitäckena är väldigt bra som svett täcke tycker jag…

fast jag måste påpeka att jag tycker fleece är bäst =)

Smiggo
0

Håller med, fleece är riktigt bra på svettiga lr blöta hästar. Torkar ju verkligen upp hästarna!

Varför gillar du inte fleece?

exitingsvillemo
0

Jag gillar inte heller fleece alla ggr, det känns som att det blir så varmt.

På vintern använder jag fleece, men övriga årstider när jag vill ha dom torra, så använder jag ett våffeltäcke, köpt på Hööks, men jag minns inte hur små storlekar det fanns.

Jag har ju 105 storlek på mina "jättar" :o)

VeronicaP
0

Fleece täckena är ju de som är helt överlägsna när det gäller blöta eller svettiga hästar, använder vi året runt på våra hästar, har alltid fleece täcken som vi lägger på dem efter de har blivit duschade efter tävlingrna osv.

Maliiin
0

Jag använder också fleece på min när han är blöt eller svettig. Men har även ett våffeltäcke från Hööks.. Det är i storlek 105 så det är lite stort i halsen då min plutt har 95 egentligen. Men när jag får tummen ur så hade jag tänkt sy upp det lite i halsenFlört

ThiffannyJ
0

Använder alltid fleece jag med på pållarna. Även på sommaren när jag badat dem. Men då använder jag bara ett (på vinterna kn jag lägga på flera lager OM de är riktigt blöta bara för att det som ligger närmast kroppen ska vara torr hela tiden).

Fleece på sommaren upplevar jag inte att det blir så varm att hästarna svettas.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com