Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 798 ggr
JennyR
0

Avelsintresserade i norr!

Välkomna till avelsseminarium! Lämpliga för alla oavsett hästras!

Tillfälle 1: Avel och avelsprogram. Söndag 23 november 13.00-15.30, Forslundagymnasiet, Umeå.

• Vad är avel?
  • Varför hästavel?
  • Avelsmål
  • Avelsprogram
  • Avelsvärdering
  • Urval/selektion
  • Avelsframsteg

Tillfälle 2: Att välja hingst. Söndag 1 mars 13.00-15.30, Forslundagymnasiet, Umeå.

• Stomaterialet idag
  • Ditt sto och avelsmål
  • Vilka hingstar passar och hur söker jag?
  • Objektivt jämföra hingstar, går det?
  • Vilka egenskaper är ärftliga?
  • Inavel och linjeavel

Kostnad endast 100:- per tillfälle inkl. fika. För mer info och anmälan gå in på www.vhaf.se läs under "på gång"

Missa inte dessa tillfällen!! :-)

Charlotte-Aveback
0

Oj, vilka bra seminarier! Synd att man inte bor i norr! Flört

crazycattiz
0

Inbokat!

VeronicaP
0

bara att inse man bor helt fel

ThiffannyJ
0

Men vad intressant!! Hoppas att de kan lägga en liknande kurs i mitten av landet med!! (Gärna i Nyköping) Oskyldig

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

JennyR
0

Glad Som jag förstått det så kan det komma att bli ytterligare seminarier utöver dessa två längre fram. Det finns lite mer att läsa här>> om satsningen samt på sidan 104 i Ridsport nr 21/2008.

"Trots" att det är ASVH som ligger bakom så kommer seminarierna (iallafall i Västerbotten) att vara till för uppfödare av alla raser :-)

Så ni som inte bor i närheten av Forslunda (Umeå), håll utkik efter seminarier i samarbete med Bollerup, Flyinge, Plönninge, Vreta, Uddetorp, Strömsholm, Jälla, och Gran! Glad

[Anna-N]
0

Oj, vad intressant. Nått sånt här hoppas jag kommer hit i krokarna också. Flört

ElisabethA
0

Härligt att man bor "rätt" för en gångs skull Glad Dessvärre har jag inte möjlighet åka dit nu i november Gråter

#4 Nyköping ligger INTE någonstans nära "mitten av landet" Tungan ute (inte sist jag kollade iaf)

Charlotte-Aveback
0

#5: Jälla - now you're talking! Flört Det här måste jag kolla upp! Glad

ThiffannyJ
0

#7 Är du helt säket? SkrattandeFlört

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

#8 Har också mailat, hoppas vi får svar snart, det här låter riktigt intressant!