Murade boxar
Nu behöver jag lite tips och råd om vad som är bäst när man ska mura boxarna.
Tegel, murblock eller vad är det bästa att använda?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kan kolla med P sen Millan

Man ska använda Cementhållsten och murbruk ;-) det är bäst säger sambon ;-)..
Mina boxar är murade med lecablock och gullex
Tackar, då vet jag det. Ska ta ett rejält snack här med gubben också.
Har du någon bild på dina boxar pheobe?
Tänkte ta och ringa runt i morgon och förhöra mig om lite prisuppgifter, så det är bra att jag vet vad som kan användas.
#4 vill du se en sida där dom har ett jättefint stall som är murat? Fast det är till islandshästar… 
hrm ja varför inte har dregglat över hasselbos stall så

#6 P säger att man kan ha leca block också men att det inte håller lika bra som de andra , vi har haft de andra till våran nya gödselplatta ;-)
ok ok jag har skrivit upp allt ska bara hitta ett fint sätt att lägga fram det för Christoffer också………….
Hm kan man ha det till gödselplatta också?? flåt en dum fråga men då kanske det borde bli första prio här hemma istället för nya boxar

Bara som väggar, vi har ju götit en platta och sen murat upp med sådana block eller jag och jag , Pontus och min pappa har gjort det , tur att man har byggarbetare i familjen *S*
Mina boxar har hållt hur bra som helst. Absolut inga problem. Tyvärr har jag inga bilder.

#11 Det gör de alldeles säkert, ingen som tror annat.
Men jag talar bara om vad min sambo säger som är byggnadsarbetare och jobbar med det dagligen när de bygger och har sig, det är ju så att utveckligen går framåt och förr hade de också alltid lecablock men använder de andra nu just pga de har kommit på att de *håller* bättre och längre, inget konstigt alls med det , utvecklingen går ju framåt
precis som allting annat 
På ridskolan där jag jobbade innan så var det ju uppmurat med leca block och ja det höll väll rätt bra där med, men ska erkänna att de gick sönder lite granna när det larmades på i väggarna ibland, och jag hade gjort som min sambo hade sagt om jag skulle göra nytt pga jag planerar alltid för andra hästar än shettisar , ska klara alla storlekar hels och många hårda sparkar i väggarna ibland , ska jag bygga nytt någon gång så blir det uppmurat är så trött på brädor som blir söndersparkade ibland 

#12. Du får ta sådana brädor vi har i vår Ardennerbox
. Den damen har en ovana att sparka i dörren med frambenet om hon inte kommer ut tillräckligt fort och dessa brädor har hållt i 22 år
.

#13 haha på det gamla stallet som vi hade ridskolan på innan var det eke brädor och de klarade det mesta men nog rök där en bräda ibland när volitge hästarna larmade på i väggarna du vet 2 stora bakhovar i väggarna klarde de inte hur ofta som helst , annars är ju eke bra men så himla svårt att spika i själv ;-)
Ja skulle man haft , men det är väl kanske därför jag har alla på lösdrift nu *S* , jag hade en stor innan som tom trycktesparkade så hårt så mellan väggen gav med sig hm då kan man bli mer än måttligt trött på dem :-)
#12 Mot sparkar håller väl inget? Visst blir mina väggar lite gnidna men ska man bygga med trä blir dom ju ätna så det kan ju kvitta. Inget håller för evigt
#15 Hela vårat stall är faktisky byggt i trä. Alla boxar är i trä, och det är faktiskt INGEN box som det har blivit ätit på! Så det är nog väldigt olika.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Vi har också bara trä i vårt stall. Det är inte mycket bitet där och vi har inte bytt ut en enda bräda. Inredningen byggdes 1986, så den har några år på nacken.

Tycker inte helle att det är några problem med ätandet eg , då vi har järn både uppe och ner , brädorna sitter i skenor, det är ju om de blir söndersparkade eller annat och jag har lagat lite så där illa som sambon kan gnälla på mig *S*