Se upp.
Jag blev kontaktad av en som ville leasa hingst av mig, hennes namn var/är XXXX.
Hon tingade i samma veva ett sto på ett annat stuteri där hon erlade handpenning.
När jag började kolla upp vem hon var så fick jag mycket illavarslande signaler, denna människa OM det nu är samma! hade tidigare under Namnen: X, X o X bedrivit bedrägeriverksamhet på både hund och katt.
Jag ringde till det andra stuteriet drä hon hade tingat stoet, för tel numret hon hade lämnat gick endast till ett bolag, hon ringde dessutom alltid från skyddat nr.
Stoägaren returnerade handpenningen och hörde inte ett enda ord ifrån kvinnan, samma för mig, hon har inte hört av sig (efter att det kom ut på en hundsida att hon nu försökte leasa hingst i norrland).
Jag har alltså inte själv kunnat konfrontera henne, kanske är det inte samma människa men jag tror det. Inte många med detta namn i virserum.
Under dessa omständigheter kan jag inte annat än utfärda en varning till andra.
PS! Hon ringde minst två ggr/dag fram tills det kom ut info på den där hundsidan att hon/bedragaren försökte nu att leasa minihingst i norrland.
Det är nu 2 v sedan och jag har fortfarande inte hört ett pip sedan dess, varken via mejl eller tel.
Hon Snellman har bott i Skänninge för många år sen och där är hon allmänt känd. Det var om henne på Efterlyst i TV 3 för nåt år sen. Tack för varningen, då vet man att hon är i shettisvärlden nu då. Hon förökte lura till sig en travhäst utanför Skänninge för några år sen men tjejen anade oråd och avstyrde det hela. Hon sitter inne emellanåt men det hindrar inte henne från att ägna sig åt "bedrägeri". Håll hårt i era hästar!!
Amor vincit omnia 
Anette är det inte hon som annonserar om inackorderingar i senaste Ridsport? Tycker jag känner igen ladan.
herre gud är den människan i gång igen??? Hade stora problem när vi var aktiva inom hund
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
# 2 Jo jag tror det är samma människa, undrar vad hon har tänkt att vinna på inackordering.
Och sedan undrar man ju om det kan finnas nå´t samband med alla stulna hästar senaste året ?!?

Jag trodde hon bara var ute efter hundar.. Min faster hämta hem en hund som hon hade köpte under falskt namn. och polisen var in blandad. Otäck människa allså…

Jag har tagit bort namnen samt adressen o tfnnr. detta pga att det är högst olämpligt, för att inte tala om att det ev kan vara högst olagligt att hänga ut person med namn, dress o tfn nr på detta vis.
De som vill veta fullständiga uppgifter om detta får kontakta Anette Berg via PM för att få informationen.
Även OM det är sant, att det ÄR hon, så tro det eller ej - enligt lagen har hon rättigheter, hur illa det än rimmar. Jag kan inte låta forumet stå för förtal och personangrepp, hur befogade de än må vara.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vill bara säga att det inte bara är här som hennes namn och telefonnummer finns. På i stort sett ALLA katt och hundsidor finns det uppdaterat med hennes alla olika namn, senast använda tel nr och var hon var sist. Så jag har lite svårt att tro att hon skulle stämma Shetlandsponny i fokus… Men självklart så förstår jag varför du tagit bort namn o tel nr.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#7 De regler jag har att följa är tydliga - dvs att inte bryta mot lagen.
Hon kanske inte stämmer någon, men det skall vara lika för alla. Den dagen hennes namn publiceras på offentlig sajt (inte privata forum etc) så kan vi gärna länka dit. Men vi skall inte hänga ut folk eller deras affärer, hur gärna man än önskar göra det i sådana här fall.
/Cattis
Tack Cattis, det var därför jag flera ggr uttryckte att jag inte kan vara säker på att det är samma person som går under dessa 3 alias.
Visst är det så att fall där hon är fälld och domen vunnit laga kraft får publiceras?

#10 Jag vet inte om det fungerar så. Även dömda brottslingar har rättigheter. Jag vet inte var gränsen går. Det får man nog kontrollera med polisen. Läser man PUL så kan iaf jag inte hitta undantag från lagen bara för att man är dömd… Men jag kan ju ha missat ngt.
/Cattis
På hund och katt sajter är det mer regel än undantag att man varnar och uppdatera hennes senaste prodjekt.
Helt otroligt att människan kan fortsätta, ett fall som berörde en vän till mig handlade om att hon annonserade och sålde icke existerande hundvalpar från fängelset. Hur många som helt som hade skickat handpenning, det kanske inte var alla en del vill nog inte visa att de var lurade.

Varför är folk så godtrogna och betalar in innan de sett valparna eller hästarna?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#13 Jag har träffat henne hon har talets gåva…. Det värsta är de vovar som hon och henne bekanta lovat att passa under några dagar när ägaren är på sjukhus eller semester. Specielt äldre människor blir tacksamma när "ägaren till hundpensionatet" erbjuder sig att komma och hämta. Sen kommer den vovven aldrig hem mer.
# 13 Har du försökt köpa häst tex från skåne till norrland, finns väl ingen som skickar utan att ha fått betalt först.
Mycket kostsamt att åka o titta på alla minishettisar man är intresserad av då det är ca 250 mil.
Är du intresserad att veta mer?
Kolla här: http://www.trollsangen.com/

Jag sålde en häst till Boden en gång. Han köptes osedd men vet.besiktigad.
När jag hade fått pengarna på mitt konto levererades han. Skulle aldrig skickat honom innan.
#16 usch jag ryser av bara tanken på den personen.
Jag tar gärna imot alla olika namn som hon ändrar till.
Skicka till min mail clinder436819@telia.com
Har varit utsatt för henne tidigare och vill aldrig mer ha med denna personen att göra.
Står det om denna människa.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
hm finns en annons på hästar köpes och säljes som verkar misstänktsamt…………………..