Ansöka om RS nummer (hingst)
Jag har glömt vad jag skickade in när Jack godkändes
Igår kom äntligen moderns resultat och samtidigt Hias så nu kan jag skicka in till SSS men vad ska med? Det står Avelsvärderingsprotokoll, är det nämndens beslut som jag fick från SH? Antar att Hias originalresultat av DNA har gått direkt till SSS då det jag fick hemvar en kopia frän SH. Men mammans som jag fick, ska jag skicka med det också? Att man ska glömma, retligt!!
Amor vincit omnia 

Det är orginalet på avelsvärderingsbeslutet som ska skickas med till SSS.
Jo orginalet på Hia´s skickas till SH som sen förmedlar det vidare till Fredrik, mammans behöver du inte skicka med utan det ska ju stå på Hias att han är kollad mot modern om jag kommer ihåg rätt , jag hade ju himla strul med Betis DNA koll då de strulade till det en hel del på SLU då och hela säsongen gick åt skogen.
#1 Okej, tack för snabbt svar. Ska posta detta redan idag så han får sitt RS nummer.
Tråkigt med strulet för Beethoven. Himla synd att missa en hel säsong pga. annans slarv.
Amor vincit omnia 

va bra att du fråga Lotta för jag har samma tanke…
var ska kopia på CEM provet skickas då ?? SH el SSS ??
ska bli skönt att allt är klart nu :)

#3 Allt skickas till SSS kan jag tro
det är bara så att SLU skickar hingstens Dna till SH eftersom det är de som beställer det från början fick jag förklarat för mig och allt som jag ska skicka skickar man till SSS, så har jag fattat det som i allafall
#3 CEM-testet skickar du tillsammans med allt det andra till Fredrik.