Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 3236 ggr
Smiggo
0

Hur klipper ni era hästar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara lite nyfiken på hur ni klipper era hästar. Lägg gärna ut en bild! Själv så har jag klippt mitt sto Socker nu då pälsen blir aldeles för tjock å varm när vi tränar. Den här gången fick det bli en halvklippning. Men min valack Smiggo blir det till att helklippa. Lägger in bilden på Socker här.

SofieN
0

Jag har hunnit klippa 2 gånger nu i höst, första gången klippte jag precis som du har klippt din och nu ganska nyligen klippte jag hela kroppen och halva huvudet, lämnade benen oklippta också.

Den andra hästen är klippt bara på framdelen på halsen som jag har sett en del islandshästar ha, då kan han ändå gå utan täcke. :)

Har ingen bild som visar hur hon ser ut efter den andra klippningen.

Smiggo
0

Aha, klippa halva huvudet har jag funderat på oxå för det blir ju bara en enda stor hårboll där framme vid huvudetSkrattande du kan inte ta en bild där du klippt halva huvudet me?Glad

SofieN
0

Ska försöka komma ihåg att ta en bild när jag åker till stallet sen. I början tyckte jag att det såg jättefult ut, men nu har jag vant mig vid det och det ser rätt okej. Det är skönt att slippa allt skägg, hehe.

Smiggo
0

Haha ja jag kan tänka mig de.

niare
0

jag har klippt min såhär :)

pinkish
0

mina e helklippta.. men inte huvudet o benen här e julle…

pinkish
0

o så blixten…

pinkish
0

både första gånen för båda hästarna o för mig när jag klippte dom Flört men det duger hehe

Ninnii
0

Bill ser ut så här!

SofieN
0

#9 Precis så är min klippt nu, har klippt lika mycket på huvudet som du. :)

SofieN
0

En bild på hur huvudet blev.

Smiggo
0

#11 Tack för huvudbild=) Men det såg ju jättebra ut, får nog kapa lite skägg på mina pållar meTungan ute