Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 865 ggr
polgara
0

God morgon!!! 16/11-08

Morron!!!

Här är det uppehåll för en gång skullGlad. Ska snart iväg till stallet för o fodra o släppa ut kusarna. Stallet ska mockas o fixas för kvällen. Har inget planerat för övrigt, men som sagt det brukar bli fullt upp i slutändan ändå.

Ha en bra söndag alihop!!!

Aribigga
0

Godmorgon!

Drar upp rullgardinen och det första jag ser är flickorna i hagen, och efter en halv minuts letande med blicken ser jag också James Bond, härlig syn på morgonen :D

Idag ska vi försöka hitta på något roligt, vet inte riktigt vad ännu. Det är fint väder så man vill ju vara ute men samtidigt så var vi på promenad både igår och i förrgår…

Även flytta över vår passage så vi kanske snart kan flytta över dem till vinterhagen och ligghallen :)

Sen blir det väl att städa rummet…

Ha en bra dag allihopa!

lurvponnyn.vimeddjur.se

HannaDolly
0

Godmorron !

Här blåser det och är ganska så mulet Obestämd 

Blir stallet idag , tömkörning i paddock med Dollsan :))

Ska nog anmäla mej till Frillesås utställning idag med !

Hade en jättebra och härlig Söndag nu allihopa !!

dranto
0

God förmiddag!

Här är det kallt och det regnar lite.
Igår fixade jag hagen så hästarna kan använda skogsdelen också och jisses vad glada de blev. Ungstona sprang som tokar.
Idag går dagen till städning av huset och också mockning i hagen.
Hästarna behöver bborstas och pysslas med också. Annars blir det lugnt.

Ha en fortsatt trevlig söndag allihop!

Milla
0

god förmiddag!

Idag var tanken att vi skulle låta Paola, Heddan och Viking gå en tur i skogen. Vi kom halvvägs, sen konstaterade vi att vi hade fått punka på vagnen så det var bara att vända hemåt.

Himla roligt ändå för det var första gången viking skulle gå på vägen och han reagerade inte alls för trafiken. Jag gick bara med som hållare om han skulle få spel. Vi måste nämligen över en bro som går över motorvägen. Vi placerade honom bakom Paola och trots att det var ett sto som inte är dräktigt så gick han där så snällt och sa inte ett pip och han försökte inte ens visa sin manlighet utan lufsade på som en gammal ridskole valack Kyss

Det är skönt att ha hästar som ungdomarna kan hantera oavsett om det är hingst eller sto.

Just nu är ungdomarna ute på promenad med Pride, Daim och Melle. Jag är lyckligt lottad som har så härliga ungdomar som älskar att fixa och dona med hästarna.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

God förmiddag , här blåser värsta stormen och har haglat , regnat om varandra , just nu skiner solen och jag fryser häcken av mig ;-)

Vi har varit uppe i hingsthagen och tagit hem el aggregat och pump så nu är det färdigt , skönt att ha det gjort.

I går så var det KM på hpts och sista *tvälingen* för året skönt , de var ju alla redan halvavställde men nu blir det semester ett par månader för hästarna . Jasmin gick in i semester alla redan första helgen i okt så hon får komma igång lite före de andra sen nästa år.

Så nu är det dags att köra igång lite hårdare med Betis och få några 3 och 4 åringar inkörda hoppas jag.