Regntäcke bra passform
Jag har haft täcken både från Hööks och Börjes, men tycker inte att de sitter så bra. Höökstäcket har bogvecken för långt bak, så det stramar över bringan och bogarna. Har ett av Hööks dyrare täcken till mitt halblodssto som sitter super (resår i bogvecken), hade velat ha något liknande till min shettis. Någon som kan rekomendera något shettisregntäcke som har riktigt bra passform?
Hansbos passform är oslagbar, i alla fall på ett vinter och ett stalltäcke jag har. Båda har bogveck.

Jag har ett regntäcke hansbo ofodrat storlek 85 cm till salu! Kan det vara nåt?

Jag kan varmt rekomendera täcket Renè säljer http://www.123minsida.se/Stallostby. Ett täcke som har en väldigt bra passform. Sen har jag täcke med märket avent (tror de stavas så) de ligger riktigt bra de också.
#2 Tyvärr för litet :)
Tack för tipsen. Var finns Hansbotäckena till salu?

#4 EKO säljer Hansbotäcken
Här hittar du åf för Hansbo http://www.hansbosport.se/HansboB2B/tradepoint/FindRetailer/Default.aspx
Delad glädje är dubbel glädje :)

#4 Det var ju synd:) Men jag har köpt dom flesta hansbotäckena som jag har på Eko! Dom är verkligen värda pengarna!
Jag har ett regntäcke från Jacson, ett av det bästa täcken jag haft!! Sitter helt kanon! Kostade runt 500:- När jag köpte det till min Kitty 2005.
Hittade ett billigt från Horze i stl 105.
#10 Ser inte ut att sitta så bra över bogarna, bovecket för långt bak och för långt ner (bogvecket ska nästan gå ända upp till kantbandet vid halsen för att funka bra tycker jag).
#11 Nä, såg ju inte allt bra ut över rumpan, såg inte det när jag la ut bilden. MEn jag håller med, man vill ju att det ska gå ner över rumpan så det inte blåder in under och de blir kalla över kors och rygg.
Hansbos täcken är de absolut bästa jag någonsin har haft. De har verkligen tänkt på att det är små hästar vi har och anpassat täckena utifrån det.

Var säljer de Hansbos täckena?

Ha ha läste inte hela tråden!
försöker vara lite "seriös" och skriva på mitt examensarbete samtidigt, se så bra det går då!
Är det nån som köpt Hansbo regntäcke 95 el 105 på nätet?
Anna Manberger, www.stuterila.se