Info från SSS höstmöte 16/11.
Är det någon som vill dela med sig av vad som avhandlades idag på mötet så får ni mer än gärna göra det så snart ni hinner. 
jag är oxå nyfiken:)
Jag med!
Amor vincit omnia 

Ingen som har något matnyttigt att komma med? Nyfiken ju..

skulle ju varit där så man är väldigt nyfiken nu på vad dom kom fram till med mönstring osv..

Om ni kikar in på Carthorse stuteri kan ni läsa en del från mötet under deras nyheter.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Synd att det inte blir någon mönstring i Östs område.
Amor vincit omnia 

det blir till att packa in alla hingstarna och åka det, Lotta
Du kan ringa mig Lotta om du har möjlighet nu, jag är hemma

#6 Öst har valt att lägga sin mönstring i Strömsholm, så att Nord kan lägga sin i Umeå istället. Annars blir det rätt synd om de som bor norröver. Så Öst har en, strax utanför regionen - med flit.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#8 Det tackar vi för! 

Jag tyckte det var bra geografisk spridning på mönstringarna.
Jag har nästan 30 mil till Bjärsjölagård, drygt 40 till Strömsholm och nånstans 30-40 mil till utställningsplatserna som brukar vara i Väst… Nu har jag ju förvisso inte ens nån hingst, men…
Sen var det en oerhört intressant sammanfattning av vad som sades på Carthorses sida - tack!
(själv hade jag helt enkelt inte råd att åka till Uppsala enbart för att gå på ett möte, även om jag gärna hade velat)

#10 Jag tycker att Cims redogörelse från mötet täckte upp det mesta, så det hon skrivit ger en jättebra bild av det som gicks igenom.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#11 Håller med! Det sas så mycket och man var så trött när man kom hem i går. Men det var ett väldigt trevligt möte!!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#11: Jag tycker också att Cim har sammanfattat dagen på ett mycket bra sätt.
Det enda som jag utöver detta noterade var rapporten från brukskommittén ang. bättre marknadsföring av 3-årstest och kvalitetstävlingar framåt. Jag tror verkligen att det är positivt för rasen att många individer kommer ut och visar framfötterna i dessa sammanhang. Resultaten från 3-årstest och kvalitetstävlingar i år har ju varit jättebra! 
Tack Stuteri Carthorse för utmärkt information från mötet.
#13 Kul att du noterade info från Brukskommittén! Kan tillägga lite info från oss:
- Förslag att anordna en brukbarhetsdag där man valfritt rider eller kör ett LC program inför domare, för godkänt krävs (62%). Detta är öppet för hingstar, ston och valacker och ger ett kvitto på ponnyns användbarhet, bra vid t ex försäljning eller liknande.
- Shetlandscupen 2009 kommer gå nere på Jägersro i samband med ett storlopp för varmbloden. Vi hoppas på mycket folk och bra reklam för vår ras!
- Vi kommer "marknadsföra" Talangjakt med förhoppningen att få fler deltagare.
- I en skrivelse till Ungponnygruppen har vi önskat att de ska se över reglerna för championaten, som det är i dag utestängs i princip A-ponnyer då det krävs uppsutten hoppning. Ungponnygruppen ställde sig positiva och ska se över detta för att kunna göra en passande ändring.
- Serie i tidningen Shetlandsponnyer hur man tränar inför t ex treårstest, intervjuver med hoppdomare m.m.
Eftersom PR-kommittén inte fanns på plats: de kommer delta på Mila-mässan och i Scandinavium.
Man kanske ska tilläga att SLU tillsammans med en kommitté i SSS har anökt om pengar för att forska om krumma föl. Så vi hoppas att de får pengarna!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#15 Äntligen i våra trakter så kanske man kan ställa upp i shetlandscupen , hoppas bara Amanda har någon shettis som platsar nu när det är hennes sista år med de små.
#17 Perfekt!