Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1579 ggr
Miija
0

Info från SSS höstmöte 16/11.

Är det någon som vill dela med sig av vad som avhandlades idag på mötet så får ni mer än gärna göra det så snart ni hinner. Glad

Sasser
0

jag är oxå nyfiken:)

Charlotte-J
0

Jag med!

Amor vincit omnia Kyss

Mija
0

Ingen som har något matnyttigt att komma med? Nyfiken ju..

sanne
0

skulle ju varit där så man är väldigt nyfiken nu på vad dom kom fram till med mönstring osv..

susanne-s
0

Om ni kikar in på Carthorse stuteri kan ni läsa en del från mötet under deras nyheter.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Charlotte-J
0

Synd att det inte blir någon mönstring i Östs område.

Amor vincit omnia Kyss

Mija
0

det blir till att packa in alla hingstarna och åka det, Lotta

Du kan ringa mig Lotta om du har möjlighet nu, jag är hemma

Cattis
0

#6 Öst har valt att lägga sin mönstring i Strömsholm, så att Nord kan lägga sin i Umeå istället. Annars blir det rätt synd om de som bor norröver. Så Öst har en, strax utanför regionen - med flit.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

JennyR
0

#8 Det tackar vi för! SkrattandeGladSkrattande

AnnaLundin
0

Jag tyckte det var bra geografisk spridning på mönstringarna.

Jag har nästan 30 mil till Bjärsjölagård, drygt 40 till Strömsholm och nånstans 30-40 mil till utställningsplatserna som brukar vara i Väst… Nu har jag ju förvisso inte ens nån hingst, men…

Sen var det en oerhört intressant sammanfattning av vad som sades på Carthorses sida - tack! Skrattande (själv hade jag helt enkelt inte råd att åka till Uppsala enbart för att gå på ett möte, även om jag gärna hade velat)

Cattis
0

#10 Jag tycker att Cims redogörelse från mötet täckte upp det mesta, så det hon skrivit ger en jättebra bild av det som gicks igenom.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ThiffannyJ
0

#11 Håller med! Det sas så mycket och man var så trött när man kom hem i går. Men det var ett väldigt trevligt möte!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

#11: Jag tycker också att Cim har sammanfattat dagen på ett mycket bra sätt.

Det enda som jag utöver detta noterade var rapporten från brukskommittén ang. bättre marknadsföring av 3-årstest och kvalitetstävlingar framåt. Jag tror verkligen att det är positivt för rasen att många individer kommer ut och visar framfötterna i dessa sammanhang. Resultaten från 3-årstest och kvalitetstävlingar i år har ju varit jättebra! Glad

Jannie
0

Tack Stuteri Carthorse för utmärkt information från mötet.

Hanna-D
0

#13 Kul att du noterade info från Brukskommittén! Kan tillägga lite info från oss:

• Förslag att anordna en brukbarhetsdag där man valfritt rider eller kör ett LC program inför domare, för godkänt krävs (62%). Detta är öppet för hingstar, ston och valacker och ger ett kvitto på ponnyns användbarhet, bra vid t ex försäljning eller liknande.
  • Shetlandscupen 2009 kommer gå nere på Jägersro i samband med ett storlopp för varmbloden. Vi hoppas på mycket folk och bra reklam för vår ras!
  • Vi kommer "marknadsföra" Talangjakt med förhoppningen att få fler deltagare.
  • I en skrivelse till Ungponnygruppen har vi önskat att de ska se över reglerna för championaten, som det är i dag utestängs i princip A-ponnyer då det krävs uppsutten hoppning. Ungponnygruppen ställde sig positiva och ska se över detta för att kunna göra en passande ändring.
  • Serie i tidningen Shetlandsponnyer hur man tränar inför t ex treårstest, intervjuver med hoppdomare m.m.

Eftersom PR-kommittén inte fanns på plats: de kommer delta på Mila-mässan och i Scandinavium.

ThiffannyJ
0

Man kanske ska tilläga att SLU tillsammans med en kommitté i SSS har anökt om pengar för att forska om krumma föl. Så vi hoppas att de får pengarna!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

#15 Äntligen i våra trakter så kanske man kan ställa upp i shetlandscupen , hoppas bara Amanda har någon shettis som platsar nu när det är hennes sista år med de små.

Hanna-D
0

#17 Perfekt! Glad