God morgon 2008-11-18
God morgon på er
Ännu en natt på jobbet, jag är ovanligt seg, ska bli skönt att komma hem och sova. Har varit en tuff helg med möten och de dagliga sysslorna som ska hinnas med.
Det är riktigt kallt ute nu, passade på att chipmärka fölen i går kväll, känns bäst att göra det när leran frusit.
Ha det bra!

God morgon allihopa
Här är det bara att skicka barnen till skolan och sedan dra på sig träningskläderna och åka till sjukgymnasten, inte riktigt vad man längtar efter precis. Här är det faktiskt +4 nu på morgonen, det var riktigt kallt med minusgrader igår kväll, men det har tydligen vänt igen och blivit mildare, suck, det hade gärna fått vara kallare så marken hårdnar.
Ha en bra dag ni andra

God Morgon
här går det i förkyldningens tecken, har varit en helg med feber o hosta.. men det börjar bli bättre nu som tur är. Ska väcka barnen nu, dom får lite sov morgon idag ! hästarna ska snart ut oxå..även dem får vänta lite längre idag..
Regnar o blåser idag.. tråkigt när det var så fint väder igår, men dom säger att snart kan det komma snö !! hoppas på det :)
ha en bra dag nu allesammans

God morgon!!!
Har försovit mig lite idag. Ute regnar det. Ska försöka få upp lillgrabben ur sängen o sen bär det av till stallet. Idag har jag inget särskillt planerat.
Ha en bra dag alihop!!!

God morgon!
Vaknade upp till plusgrader till skillnad från de senaste dagarna då det varit mellan -15 och -9. Den lilla snön som ligger håller på att töa bort :(
Idag ska jag in till Boden och handla. Vantarna jag har i stallet har hål och håller inte mina fingrar varma när det är många minus… Dags för nya med andra ord.
Sen ska jag till en kompis i Unbyn och baka pepparkakor. Det ska bli kul! Var säkert 20 år sedan jag gjorde såna senast. Jag har annat julgodis som min specialitet ;)
Hoppas alla får en bra dag!!

God morron!
Här är det kallt ute och riktigt halt faktiskt. Hoppas det tinar upp lite framåt dagen!
Har varit ute med voffen på en morgon promenad, inte alls lockande men Arrak var lika lycklig trotts kylan!
Nu bär det av till jobbet, ska mocka och fixa alla 10 hästar! Arrak följer ju med oxå, han springer ju fritt där på gården så han sköter sej själv.. Kan han njuta av kylan lite till.. Blir en liten sväng med Gracia idag med bröstan oxå! Hon är så duktig min lilla tant! Hon verkar trivas bra med egen box och 10 halvblod som kompisar! Dom är ju rädda för henne så det är inga problem för henne att ta för sej. ;-P
Slutar antagligen vid 18-19 ikväll, har ju inga fasta tider men det är då jag brukar vara klar med det som ska göras!
Hoppas alla får en trevlig morgon/förmiddag..
God förmiddag !
Idag har vi ett riktigt skruttväder här utanför Örebro, halv storm och regn. Värsta tänkbara väder att lasta sågspån i. Det är väl konstigt, igår var det underbart väder, och så väljer vi att åka efter spån just idag. Men det är bara att bita ihop och se det positiva i att få hem sågspån och slippa detta kutterspån som gör att hästarna ser ut som julgranar varje morgon. Och så blir det betydligt billigare, 5 kr/säck, än det balade kutterspånet. Så på med regnkappa och sydväst.

Riktigt skit-väder i Skåne med, regn och rejält blåsigt. En hemma som har fång, hon fick vara inne men uppskattade inte att vara själv så nu är alla inne istället. Känns okej en sån här dag…. 
Dottern är på dagis idag efter en helg med maginfluensa. Ljuspunkten denna veckan är 3 dagar i Amsterdam
(konferens med jobbet)

#7 men krya på er och hästen med . Men njut nu av resan till Amsterdam i allafall .