God Morgon 21/11-08
God Mogon allihopa!
Idag blev man både glad och ledsen när man vaknade!
Snö
Och jag har inte fått på vinterdäcken på min bil.. Men det är väl för att jag är ung och dum å vill köra med fina sommarfälgarna så länge som möjligt
Sixton ska i alla fall få nya skor idag och igår kändes det så dumt å lägga på snösulor men idag åker dom på i alla fall! För nu känns det lite bättre!
Sen skulle jag och en kompis tagit en sväng in till Vimmerby men det ser ju rätt mörkt ut nu med tanke på att båda har sommardäcken på! Så vi får väl se hur det artar sig framåt dagen!
Ha en bra dag allihopa!

Morgon på er!!!
Här har det oxå snöat inatt, o jag har sommardäcken på. Ska bli kul o se hur jag tar mig upp för alla backarna till stallet. det löser sig nog får vi hoppas.
Idag hade jag tänkt stängsla lite men vi får se hur det går med -10grader ute. Annaars har jag inte planerat för dagen.
Ha en bra dag i kylan allihop!!!
God morgon!
Här ligger det också lite snö men det är bara som ett litet vitt puderlager så det är inte mycket. Tur att vi hämtade hö igår så slipper man halka runt med bil och släp idag då jag också bara har sommardäck på bilen. Grabbarna i stallet har fått sin frukost och när dom ätit klart så blir det täcken på och ut i hagen. Kan inte komma ifrån det men jag tycker det är lite mysigt med täckesplocken så här års.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 
God morgon!
Här är det -4 och lite snö på backen. Härligt
att se hästarna pusta frusta och rulla sej i snön. Vi har inte satt på några vinterdäck heller så man får ta det extra försiktigt på vägarna.
Ha en bra vinterdag
dag alla!
God morgon!
här har vi ngr minus men soligt:-) o det har vi inte haft på ngr dagar..
i dag blir det jobb o sen hem o softa;-) först ringa vetten o boka vacc-tid t Kelda o Keso. Hovis kommer på söndag så det blir en dyr helg:-(
Ha det gott!
Godmorgon.
6- grader när jag släppte ut hästarna kl 8.00 *brr*. Har köpt en ny (begagnad) sele som jag hoppas kommer idag så jag kan prova den annars får det vänta till på måndag. Ikväll ska jag ut på krogen med 10 andra tjejer, ska bli riktigt kul! Man hinner aldrig gå ut längre när man har småbarn…
HA EN TREVLIG DAG & TREVLIG HELG!!!!

God morgon!
Idag är det varmt ute. Bara -7 till skillnad från de senaste dagarnas kyla på -15. Snöade gjorde det här i morse också, men nu har det slutat. Ligger väl en 6-7 cm snö, så snöplogen till hästarna ska invigas idag :)
Annars kommer dagen att spenderas som vanligt med en träningsrunda och studier. Borde städa lite också eftersom jag kanske får besök i helgen.
Hoppas alla får en bra dag!

God förmiddag, här har det haglat och snöblandat i går kväll och is idag , tur att man inte skulle ut och köra bil tidigt i morse på vägarna med tanke på hurdant vädret var i gårkväll/natt .
Jag har ju året runt däck på min bil så det är ju ingen panik med däck byte här , men på vår andra bil ligger bara sommardäck på så vi får väl se till att få de bytade.
Här hemma är det lite lugnt med hästarna de bara går och äter och gör ingetting
God förmiddag! Här är det en helt underbar dag! Solen skiner och det är -3. Idag fick jag ett vikariat som börjar på måndag och sträckersig januari ut. Å jag är så himla glad. Det är inget roligt att gå och va arbetslös. Särskilt som Akassan inte är så himla roliga. Jag ska ha pengar från 26augusti ioch jag har inte sett ett öre än. Det kommer papper på nya intyg hela tiden som de ska ha, varför inte kolla upp allt på en gång så man kan fixa pappren och sen skicka in. Det måste ju spara tid för dem oxå. Utan de kollar lite skicka brev för de vill ha intyg på en viss tid. Mna skickar in , 2 veckor efter kommer ytligar ett brev. Så har det hållt på sen augusti. Är så himla trött på det alltså. Vad tror de man lever av!
Nu har man jobb i två månader, känns så himla skönt!
Ha en bra dag!
God middag!
Idag har förmiddagen ägnas åt veterinären för att röntga ZIndy (hund) och ta lite prover då hon har någon slags infektion. Röntgen visade vad vi nog redan visste, hon har artros i vänster höft dock inte alls så svår som Zap hade. Hon blev nu sprutad och fick pencillin för infektionen.
När vi kom hem så började det snöa och det ordentligt. Det blir en lugn fredag för övrigt och det är rätt skönt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Nu har det börjat snöa rejält här
Härligt! Undrar bara om maken har tid att skifta däck ikväll för annars blir det till att vara hemma hela helgen och jag som behöver åka med barnen och köpa vinterskor.
Amor vincit omnia