Att ha med på utställning
Finns det något som ni alltid måste ha med på utställning, som ni aldrig KAN vara utan.

Massor! Jag brukar göra en lista som jag prickar av, det är så retligt att glömma något man behöver.
Säger som #1. MASSOR!! Man drar varje gång med sig ett halvt flyttlass
Ett glatt humör, är väl ngt man inte får glömma hemma…

Det finns så mycket bra-att-ha saker att ta med. Regnkläder t ex, är dom med håller sig vädret vackert, men om man glömt dom kan man ge sig den på att det blir busväder.
Har man med sig barnen utökas ju packningen dramatiskt. Dels behövs det ju några obyten med kläder. Mina ungar har ibland roat sig med att bada i vattengravar.
Men lite sysselsättning till dom är också bra att ta med. Freestyle och ljudböcker, papper och pennor, då klarar mina ungar en hel dag på utställning.
hm ja pälsglans, borstar
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Regnkläder till både hästar och visare.
Vattenhinkar
Dunk med vatten
Borstar o pälsglans m.m.
Visningsgrimmor o träns
Foder
Stolar!!
Katalog
Penna
Kamera
Spö
Nummerlappar
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
ja kamera ja, fast jag fotar aldrig
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 Och mina kameror slutar alltid fungera. Är det inte batteriet som är slut så händer ngt annat konstigt som aldrig hänt förr..

Åka utan stolarna är pest. De behövs oftast på varenda utställning. På läktaren (om sådan finns) ser man inte lika bra som intill ringen, och där finns mkt sällan bänkar till alla. Stå hela dagen har man ju ingen vidare lust med. Bäst är att kunna sitta med katalogen o pennan (o kameran) precis bredvid ringen och följa med i allt som sker i ringen.
/Cattis

Sådana där ölstolar är toppen! Passar perfekt till colaflaskan också.

Cattis Fia ch Jemla, och alla deras grejer vi lånar ink tjejerna och deras goda råd.

#10 Jaha, så nu har man blivit ett utställningstillbehör? :-)
Ja, jag hoppas ju verkligen inte att jag blir glömd hemma…
/Cattis

Har olika mentala listor
I bilen: Till ponnyerna: Till mig:
Full tank Pälsglans&borstar&Sax vita kläder
Vägbeskrivning Grimmorna Plånboken
Godis och dricka Hönätet Mina spön
Katalogen Vattenhinken Mobilen
Nummerlappar
Har jag fixat det så löser sig oftast resten sen också
# 12 Shit vad du är struktererad, fattar att du fick tjänsten som team leader.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Innan jag kör iväg så kollar jag att jag har med mig:
- Mig själv
- Ponnyerna (** se nedan)
- borstar
- grimma/träns
- plånbok och telefon
Resten löser sig…
**) En ridinstruktör jag hade för många år sen berättade om en familj i hans förra ridklubb, som i nervositeten hade kört hela vägen till tävlingsplatsen - med tomt släp….
# 14 Herre gud, det det läget kan vad som helst hända.
Flickor…ni glömmer väl inte passen hemma, inget pass - ingen stämpel 
#16 Jag har inte tänkt ha med mer än guldstämplar i passen. Och med tanke på att jag verkar samla på silver i år så kan passen stanna hemma… :P
Hur gör man förresten om man inte har fått passet till ponnyn än? Är det helkört att få stämplar då?
(OM man nu mot förmodan skulle skramla ihop till guld nån gång :P)

Man får ingen stämpel om man inte har pass…
/Cattis

Har jag fått med så mycket som vägbeskrivning och katalogen så brukar passen åka med i väskan lite snabbt innan ponnyerna lastas