Min silverklimp finns inte mer
Skriver bara för att berätta att min älskade hingst finns inte mer. Han fick avlivas idag strax före klockan fyra, efter att ha stått på ATG-kliniken i Gävle hela dagen och mått dåligt. Exakt vad som var fel får jag väl aldrig veta, men han hade 43 i HB och det sjönk hela tiden tills det inte gick att få något blodvärde alls. Till slut sjönk han ihop, benen vek sig. Han fortsatte kämpa tappert ett tag, men när vi försökte få upp honom för att åka till Ultuna så gjorde han en sista ansträngning och sen blev han liggande och orkade inte mer. Då fick han en spruta för att slippa lida.
Veterinärerna i Gävle och Uppsala trodde på tumör eller blödande magsår, i alla fall någon form av inre blödning. Han var helt vit i slemhinnorna och mot slutet så rullade ögonen på honom. Han var helt slut och ville inte mer, så det kändes rätt att låta honom gå. Men jag kan inte låta bli att undra om det fanns någonting mer vi kunde ha gjort? Den känslan försvinner nog inte i första taget.
Vi har haft så mycket roligt tillsammans, så jag har svårt att föreställa mig hur det är att vakna imorgon bitti och se att hagen är tom. Men livet går vidare…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Nämen, fy så hemskt! Beklagar verkligen.

Men Ahnna , så hemskt. lider med dig. finns inte rätt ord i dessa lägen,men tänker på dig i din svåra tid.
Fy vad hemskt!! Beklagar verkligen….
Delad glädje är dubbel glädje :)
Men ååå så hemskt, tänker på dig!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ahnna, Du vet OM det är/finns ngt jag kan hjälpa till med….TVEKA INTE. Bamsekramar från mig. Sååå ledsen för Din stora förlust
Jag är så ledsen, det är förskräckligt!
Vad fruktansvärt tråkigt för dig. Beklagar din förlust.
Veritas odium paretFörvånad
Beklagar verkligen.Lider med dig.

Vad snälla ni är! Tack ska ni ha!
www.stuteriprecious.se

Stackars stackars dig,fy vad hemskt när sånt här händer.
Fruktansvärt! Tänker på er! kram

Sänder en tanke till dej.
mvh Pernilla

jag gråter tårar och tänker på dig Ahnna. Så fruktansvärt hemskt de som hänt. Jag tänder ett ljus för din silverklimp. Tröst kramar till dig
kram/sandra

Nej, usch så hemskt! Stackars, stackars dig … Tänker på dig!

Men fy så hemskt stackars dej, tänker på dej. Kram Carina

Jag beklagar verkligen din förlust! Stackars er!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Men åh vad tragiskt. Beklagar verkligen. Tänker på dej och vet verkligen hur det känns. Kramar Anna
nej men fy… vad hemskt, finns inte ord… Bara så tragiskt.
Jätte stötte-kramar… Anna
men har han varit dålig Ahnna? Eller blev han bara dålig, akut????

Han visade några små symptom för några dagar sen, men det verkade inte vara så illa. Trodde att det var korsförlamning först, men igår blev han mycket sämre och i morse hade han 34,9 i temp. Det fanns inget att göra, han hade för lite blod i kroppen.
www.stuteriprecious.se
Stackars dej, vad jag läste på din hemsida så skulleni väl tävla i Bruksen på riks med Rival? 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Beklagar förlusten! Stackars, stackars dig……
Så tragiskt! Kramar i från oss.

Beklagar sorgen över en älskad vän!
Beklagar förlusten av en vän.
Så fruktansvärt tragisk! Beklagar verkligen förlusten av din häst!
Vad tragiskt… beklagar verkligen din förlust.

Sänder varma tankar och stora kramar till dig i din stora förlust av en mycket fin herre. Tänker på dig, ta hand om dig.
Beklagar verkligen din förlust… Så fruktansvärt tråkigt.

Men vad hemskt! Sänder en värmande tanke till dig!
Åh nej vad tråkigt. Jag är verkligen ledsen för din skull. Har tänt ett ljus för din fina kille ikväll.

Usch Ahnna!!!=(
Det finns inte ord för sånt här, tänker på dig!!! Klart att ni gjode rätt, det är sånt bara ni som var där kan veta. Ha det så bra!
Så fruktansvärt. Jag beklagar din sorg Ahnna!

Beklagar verkligen din förlust, tycker väldigt synd om dig.
Beklagar verkligen förlusten av din fina hingst och vän. Man blir påmind att livet hänger på en skör tråd, inget är självklart.
Tröste kramar från oss.

beklagar sorgen och förlusten av din älskade vän
Beklagar förlusten av din fina hingst

Beklagar Ahnna.
Det är alltid svårt att mista en kär vän.
Du gjorde säkert helt rätt. Hoppas att du får ett svar, det känns ofta lättare då.
En fin herre har lämnat tronen………
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Beklagar, verkligen trist.
Ush och fy så hemskt! Beklagar och hoppas att trösten finns i alla fina minnen. Sån fin hingst!

Beklagar verkligen förlusten av din vän
Beklagar forlusten! Stackarn han har det bra nu iaf slipper lida
Fy vad hemskt, din fina kille…
Vad säger man? Jag kommer ihåg Rival när ni var på RKS tävlingar i Olivehult, och Rival var en stökig unghäst, MEN så fin!!!
Oj vad hemskt, stackars Rival och stackars dig som mist en sån fin vän! Tänker på dig! Jag är glad att jag har två fina unghingstar efter honom och speciellt Rondo är mycket lik Rival, samma utstrålning.
Kramar/E-M!

Tack ska ni ha, det känns jättebra att det finns så många som bryr sig. Jag kan inte sova för tårarna vill inte ta slut. Han har ju "alltid" funnits där, det går inte att greppa att min prins är borta. Det är bara tomt i hjärtat just nu, även om det säkert kommer en morgondag så småningom…
www.stuteriprecious.se

Beklagar sorgen.

Beklagar sorgen

Åh nej, så tragiskt…..Beklagar förlusten av din fine vän.
Beklagar sorgen.

Beklagar förlusten, vad gräsligt jobbigt. Varma styrkekramar!//Erica
Beklagar förlusten av din vän
Hu vad läser jag!? BEKLAGAR verkligen!! Han var ju en sån vacker herre…Tänker på dig ..// Linda

Satt igår och tittade på alla rosetter vi har skrapat ihop tillsammans. Det är ca 45 stycken, plus en medalj, och jag minns varenda tävling. Önskar att jag kunde tacka honom för alla fina minnen och erfarenheter från tävlingsbanan, jag bara hoppas att han tyckte att det var lika roligt som jag.
Krama era hästar en extra gång idag, man vet aldrig när tiden tillsammans rinner ut!
www.stuteriprecious.se

Beklagar verkligen Ahnna.

beklagar förlusten av en vän!
ska tänka på dig o din rival idag!
Ahnna, Rival vet att han var/är älskad och han hade INTE gjort det han GJORDE på era "tävlingsrundor" OM Din "kung" inte tyckt att det var roligt. Ni hade ett ömsesidigt fint förhållande och Du var med honom på hela resan ända till slutet. Det är ngt att glädjas över. KRAM IGEN, min vän.
Beklagar verkligen, fy vad hemst!!!!!!!!
Nej, vad tråkigt, tårarna finns i halsen nu när jag läst igenom allt som ni skrivit. Jag hade drömt om en liten avkomma efter Rival, han hade, som jag sa när jag kollade på Miranda, så otroligt mycket att ge shetlandsponny aveln.
Men 25 avkommor, och massa fina prestationer är inte fy skam, han har ändå lämnat ett spår hos många människor med sin fantastiska utstrålning. Jag kommer tänka på dig och din underbara hingst idag.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Å jag beklagar verkligen! Det är inget roligt när man mister sin bästa vän! Man får leva på de minnen man har!
Usch sitter här med tårarana rinnande, och vet inte hur man ska säga. Men jag beklagar verkligen din förlust av en stor vän. Tänker på er.

Beklagar förlusten, verkligen tråkigt :(
Fy Vad fruktansvärt.
Tänker på dig
MVH Lindebys

Stackars dig/er!!! fy vad tråkit! så fin kille.

Jag beklagar din stora sorg, så hemskt tråkigt.
Men Ahnna!! Jag kan bara beklaga, tänker på er.
Kram Eva

Tack igen för alla snälla ord! Det har inte gått in i medvetandet ännu att han är borta, men det är tur att jag har så mycket att göra här hemma så jag slipper sitta och tänka för mycket. Börjar bli trött på mig själv, jag är ju inte den första som förlorat en vän, liksom. Löjligt att man inte bara kan acceptera förlusten och blicka framåt till 100%.
Grabben är begravd utanför stallet, ungefär där han brukade stå och spana på sina ston. Ska göra fint där med minnestavla så fort jorden har satt sig lite.
www.stuteriprecious.se
#68 - ge dig den tid att sörja som du känner att du behöver! Det underlättar för dig senare! Det är aldrig löjligt att sörja och det är bara Du och ingen annan som kan avgöra hur, hur mycket och hur länge du behöver få sörja!
Jag har själv försökt vara stark och "rusa vidare" när jag förlorat mina älskade pållar (4 st på mindre än 2 år), vilket resulterade i en total genomklappning förra sommaren för en händelse som egentligen var en skitsak…
# 68 Har tänkt på dig idag, så otroligt tragiskt att du mist honom.

#69 Ja, det låter ju inte bra att bryta ihop vid ett senare tillfälle istället. Måste vara skitjobbigt att förlora så många älskade vänner på så kort tid! Jag vet inte vad jag skulle göra om någon av de andra försvann ifrån mig också.
Jag kan bara inte få in i huvudet att han inte kommer stå där och gnägga nästa gång jag tittar ut genom fönstret, även fast jag var med vid avlivningen och begravningen. Jag vet ju att han är borta, men ändå förstår jag det inte. Skitskumt!
#70 Tack, det hjälper faktiskt att veta att jag inte är den enda som på nåt sätt har blivit påverkad av det här. Eller påverkad av honom. Är så himla glad att det finns så pass många avkommor därute som förhoppningsvis skänker glädje åt sina 2-benta bästisar!
www.stuteriprecious.se

Beklagar sorgen. Rival va en mycket vaker hingst. / Stina

Har långt innan jag ens köpte mitt första sto gillat Rival, så jag är väldigt tacksam över att jag i år fick en så fin avkomma efter honom..

#73 Jag är hans största fan, han verkar vara en riktig liten kanonkille!
www.stuteriprecious.se

#75: Vilken underbar bild! 

#75 Hihi! Vad gulligt! Det verkar som om kombinationen Rival och Dusol/Galax ger väldigt sociala och trygga föl! Maiden är också en kramig liten typ. 
www.stuteriprecious.se
#75 Vilken MYSSTUND
Underbar bild med sååå mycket känslor!

Jag hade tänkt betäcka min shettisdam med Rival nästa år och jag är verkligen så ledsen över att det inte kommer att gå. Rival var verkligen en av mina favoriter eftersom han var så snygg!
Kämpa på o tillåt dig att vara ledsen, att gråta är bra!
Jag beklagar verkligen din förlust Ahnna, så tragiskt!
Jag kommer alltid att minnas Rival som den spralliga, glada och fina hingst som han var. Sköt om dig och dina övriga hästar!
Beklagar din förlust!
beklagar din förlust! har ett sto på 2år efter honom vid namn saga och har hört så bra om honom. Fy huggarns så hemskt.

Jätteledsen! :( Fy vad tråkigt!
Vi kommer att sakna brorsan!
Ammi & Dante
Ohh vad tråkigt.
Beklagar verkligen sorgen…

men Ahnna! vad är det jag läser!? Beklagar verkligen, men du måste ta dig tid att sörja honom! Det är tillåtet att gråta när man mister en nära vän!
Jag träffade honom bara en kort stund, men fastnade för han direkt!
Sköt om dig nu!
kram marie o Nilla

nej gud vad tråkigt 

#82 Jag såg Saga i Köping, men hann inte titta så noga. (Upptagen med annat, typ.) Vi kanske ses nån annan gång.
www.stuteriprecious.se

Det visades en unghingst e Rival på Uddetorp igår. Han fick 38 p och rekommenderades att sparas ett tag till. En rödblack med riktigt fint temperament och väldigt välhanterad.
Foto finns här

Beklagar

Gud vad lik Rival han var, Anette! Jag minns när han föddes, faktiskt, hoppas han får gå kvar som hingst och visas igen!
www.stuteriprecious.se
han var jättefin!!!! Där har du ngt att vara stolt över Ahnna!!!!

nej vad tråkigt är den han på bilden?
om du inte kan sluta undra kan ni väl göra en obduktion det hade iaf jag tyckte varit värt pengarna för att ta reda på vad som hände. kanske för att hjälpa andra om inget annat.

#92 Denna tråd är flera månader gammal…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#92 Jag hade gärnat gjort en obduktion, men eftersom försäkringsbolaget inte ersatte kostnaden så gick det inte. Och det hade ju inte gjort honom levande igen, precis… Skulle gärna velat veta vad det var som hände, men nu är det som det är.
www.stuteriprecious.se