Pannband!
Vet inte om man får länka till säljsidor på blocket, om inte ta bort denna i så fall.
Såg dessa, visst var de lite coola!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
jo, dem är jättehäftiga! ^^,
Såna där pannband gjorde jag själv på 70-talet, då var det modernt med sicksack och alla hästar skulle ha en egen färg. Där ser man - allt går igen!
Såna hittade jag i England hos en tillverkare men tyvärr blev dom så dyra i slutändan så jag hoppade över det. Jättekul att någon hittat billigare eller om dom gör själva för dom är himla fina.
Amor vincit omnia 
Skicka mig ett pannband, så ska jag linda!!!
#4 Kan du få till såna "flashiga" rosetter på sidorna också?? Vem vet jag kanske vill ha dig som leverantör då 
Amor vincit omnia 

Sådana gjorde vi till våra sköthästar på ridskolan när jag var liten. :-) Fast vi hade inga flashiga band som de där, vi fick hålla till godo med plastband i olika färger/kombinationer. *nostalgi*
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Marie har ju hela vintern på sig att öva, så framåt våren har hon säkert fått snits på rosetterna med
.
Dessa zickzackpannband var väl i stort sett de enda man hade på 70-talet. Vi lindade våra av plastband.
Sådana pannband var ju mer regel än undantag på ridskolorna när man red som mindre.
I dag tror jag de förekommer en del på visningshuvudlag till ridponnyer bla….
Tycker de var väldigt balla!! Coolt när man täclar, pållen har ju redan fått en guld rosett 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jo, nog blir man lite nostalgisk alltid, känns som hundra år bort när man lindade sådana till älsklingspållen på ridskolan.
Åh va härligt med alla som minns!! Jag trodde jag var ensam fossil här!

#11 Hmpf… fossil!
Tala för dig själv du! 
/Cattis
hrm min dotter gick och köpte ett sånt på göteborgs horse show för något år sedan, det var förövrigt det dyraste pannband jag någonsin betalat till någon av mina hästar.
Ja jösses såna har man ju gjort massor tidigare. Dock var dom i plastband
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#12 Är du hemma? Trodde du stod i lösdriften och myste…
#4 Jag ska träna på rosetterna! Det ska nog gå, ibland är jag rätt fingerfärdig.

#14 Nej varför ska jag stå inne i lösdriften när jag är i stallet - där inne är det ju inga hästar. De vill ju vara ute minsann. 

/Cattis

Ja de var riktigt snygga :) fast mycket snyggare än de som man själv lindade i plast för 100 år sedan :D
Jag minns också det där zickzack-virandet man höll på med. Måste ändå säga att jag är imponerad av det undre pannbandet. Skulle nog inte greja det. Kul med rosetterna också!