Häst ihjäl skuren igen!
Detta händer ca 4 mil ifrån mej. Tycker det är väldigt otäckt. Det hände den 8 oktober och NU går polisen ut med det. Polisen vill att man har bättre uppsikt på sina hästar men det är ju inte så lätt när man inget vet.
Fy vad vidrigt!! Stackars mamman, och lilla fölet!
Men man behöver knappast vara hästvan för att binda upp en häst, snarare så kanske det inte är första gången denna människa gör något sådant?!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Ja, denna sinnessjuka värld vi lever i, jag känner ett sådant hat för denna typ av människor… eller vad det är för sort som gör sådana hemskheter. Nej, ibland önskar man att sånna får möta samma lika öde.

#2 Hjälper du till att hålla? ;-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#3 Jaaaa, med stort nöje!
Handräckning även härifrån om det behövs!
#5 *asg* ja du kan ju koppla in kroken och då sitter den jä….n ordentligt fast.
#6 Exakt, det var "baktanken", att DÅ är det "kört"…

Fast jag hade nog inte kunnat hjälpa till jag är så blödig, men jag kan ge en spark på något trevligt ställe för jag är jätte bra på att sparka hårt

Det är gräsligt vilka idioter som går lösa! Det behöver inte ens vara skottpengar på dom, jag kan gärna skjuta på dom ändå….//Erica

Jag blir bara illamående..! Hur snett står det till i huvudet på människor som får ut något av sånt här?
Den enda högst själviska och oxå rätt klena tröst som hästägare, är att dessa hjärnskadade människor verkar dras till stora djur… Inte ofta man hör om att de går på shetlandsponnyer - faktiskt har jag aldrig hört det.
I vår by blev en häst utsatt för många år sen. Turligt nog blev hon inte skuren, men väl penetrerad av något för hon var groteskt svullen och medtagen (hade getts lugnande). I det stallet fanns både shetlandssto och NF-sto, men förövaren gick ändå direkt på halvblodet.
Man önskar ju att de skulle gå på fel häst någon gång… En som sparkade och trampade. Fast frågan är väl om man skulle åka dit på det som hästägare. Lagarna är så konstiga…

Ännu en häst blev kniv skuren natten mellan söndag och måndag.
Vilka idioter det finns som #10 säger hoppas att de går på fel häst. Jag skulle inte vara snabb att ringa ambulans. Kanske plåga lite till…..