God morgom!!! 27/11-08
Morrn morrn!!!
Idag är det +grader ute o något mulet, hoppas på uppehåll iaf.
Idag åker valackerna till fodervärden, det känns lite vemodigt, men det vlir nog bäst så just nu iaf.
Ska även hämta halm till idag. Kanske blir det till o stägsla oxå om jag hinner med.
Ha en bra dag allihop!!!

God morgon
Här blåser de och regnar. Inget bra väder alls. Igår började första snabbrengöringsomgången på fölisen. Så idag går hon med regntäcke. Till helgen är de ju utställning i Länghem. Lite synd är de att bara jag som ska visa shetland.
Ha en bra dag
Här regnar det och blåser, hästarna får stå inne idag för att Hessa har fått lite bärandsröta (inte mycket ), men dom får vänta att gå ut tills jag kommer från jobbet. Jag vill inte riskera att hon får en infektion i hoven. Hon hade ca en halv cm upp, jag har ingen erfarenhet av bärandsröta men hovis sa att det inte var så mycket när han var här igår. Har någon erfarenhet här så får ni gärna berätta?
Ha en bra dag alla!
Godmorgon !
Även här är det mildgrader och riktigt blött och blaskigt ute. Idag är jag äntligen ledig efter 7 dagars arbete, så idag blir det heldag i stallet och bara njuta av pållarna. Igår han man ju bara med en snabbis.
Ska börja renoveringen av släpet lite idag har jag tänkt, ska fixa de så de passar bättre för shettis.
Hoppas bara man slipper regn.
#1 - Sandra ni kan väl behålla regnet där nere eller skicka de långt bort men inte hit idag ??
Ni får ha en bra dag

Även här töar det idag, dvs i Östhammar.
Halloj
Här har jag haft besök av hästtandläkaren, fyra av ponnyerna har blivit noggrannt skådade i munnarna. Ett par vassa kanter fanns på någon men hästtandläkaren (och ja, han är veterinär och får därmed sedera) sa att vi hade bra avelsmaterial vad gällde tandstatus, i övrigt ville han inte uttala sig, shetland var inte hans ras sa han 
Bjuden på middag ikväll, så fort hästarna nyktrat till ska jag fixa det sista och sedan försöka piffa till mig lite.
Ha det bra!
God kväll!
Phu idag har jag haft fix med hingstarna. Klippt käklinje, öron, borstat ut man och svans och putsat upp dom.
Det blev också träning på bebisarna att lyfta fötter och stå fint medans dom blev kratsade. Pride stod super snällt som om han inte har gjort annat medans Daim bråkade en hel del i början men sen stod han också fint.
I morgon får jag väl gå lös på stona, dom är så skitiga så man skäms nästan.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 Då kan du ju fortsätta här sen , jag är inte hemma i helgen men det är bara att plöja igenom dem ;-)

#6 Du får gärna fortsätta här sen om du får abstinens efter fler manar o svansar. Har fölhovar o lyfta oxå om det skulle behövas
haha ni är ju snälla ni.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#9 Visst är vi :-)