Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 477 ggr
balotte
0

God morgon 1/12

God morgon!

Ska snart gå ut till pållarna och släppa ut dom. Igår kom en liten shettisvalack till stallet en liten Alfred så otroligt fet har aldrig sett en så tjock så jag ska hjälpa hon som har han att få ner honom i vikt. Det blir långa promenader framöver och sedan körning. Som tur är har han gått på travet så det får bli körning sedan.

Ha en bra dag alla!

Hanna-D
0

God morgon

Inget speciellt inplanerat idag mer än att sova och fixa stallet. Måste försöka plugga lite också, det är lätt att glömma bort Oskyldig

Hoppas ni får en trevlig dag!

polgara
0

God morgon!!!

Kom precis hem från jobbet. Hästarna är utfodrade o utsläppta.

Nu ska jag ta mig en lång varm dusch o sen krypa ner mellan rena lakan.

I eftermiddag blir det bara mockning o stallpyssel

God natt på er allihop!!!

Miija
0

God morgon alla!

Här är det grått, regn och ca. 4 plusgrader.
Skönt att slippa halka men regn vill jag inte ha, pållarna blir ju blöta då.  Flört

Nedräkning till jul har då påbörjat…redan! Var ju lååångt till jul nyss juh!

Nedräkning till beräknad förlossning är oxå på gång, 50 dagar kvar idag, för att vara exakt. Hiskelig foglossning så det känns låååångt kvar.  *suck*

Gammeltanterna ( 22,5 och 24,5) i hagen trivs bra med varandra och är runda och goa. Glad Den äldsta som är sällskap till Sweetie har lagt på sig bra, vilket är jätteskönt när man lånar en "gammal" häst och mitt öga säger mig att Sweetie är dräktig. Får vänta ett tag till innan det kan bekräftas…

Charlotte-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Tråkväder här också men vad jag fattat så ska det kunna komma snö inatt och imorgon så det får vi hoppas på. Allt blir mycket renare, finare och ljusare då. Men men, det ligger väl ändå inte kvar. Har gjort klart stallet och alla hästar är ute och mumsar hö. Även Elsas nya lilla pärla (Welsh sekt. B) står ute i regnet och äter ;-) Kul med en annan ras och en liten "färgklick=Rödskimmel" här hemma bland allt svart (Hia är ju visserligen annan färg men ser just nu svart ut även han ;-))

Måste bara visa vad ag fick hem i fredags, visst är dom fina! (finns även röda med glitter) Flört

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

Goddag!

Nu har jag jobbat klart för dagen. Vi har bla förberett för en gravgrävning i morgon och fick lyfta bort en gravsten för att den inte skall skadas. Fy tusan, vad tung den var. Tur man har 9 hästar att sköta så man har lite muskler Flört.

Maken skall besiktiga den supersnabba Hondan och själv tänkte jag stryka tvätt innan det är stalldags.