agiltytips
Med tanke på min lille killes oräddhet så kom jag att tänka på agility för ponny, vilka typer av hinder kan man tänka sig..?
kul, tack för tipsen! Visa gärna fler bilder..
Lägg ut bommar på marken i en labyrintformation och backa igenom dem steg för steg.
Med en pressänning kan du göra massor av olika hinder.

Springa på trall!

#14 Springa på trall? Är inte risken att det blir väldigt halt på den?

#17 Allra helst bör det ligga en fastnitad matta på pallen, men om det inte regnar så är det överkurs.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Man får ju ta det liiite lugnt:) Å skiner solen så e de ju ingen risk att dom halkar:p
Hur går en agilitytävling till?
#20 Nästan som med hund agility! Det är en bana som du och ponnyn springer på tid. Mer info tror jag att det finns på http://www.klubbenshetland.se/
Delad glädje är dubbel glädje :)
#18 Men pall och trall är ju på olika saker? :) Pallen är ju rätt liten och blir inte lika hal som trall blir?

#22 Ahnna menade nog trall istället för pall! Men jag har aldrig varit med om att min pålle har halkat å då har jag tävlat agility i både solsken å ösregn
Jag har också tävlat i agility i både solsken och regn, men jag har aldrig varit med om att trall har varit ett hinder..
Trall hos oss är ett liggande gammalt staket - funkar bra i alla väder =)
Hittar ingen bild just nu, men kolla i vår pixbox så borde det finnas… samt några fler exempel på låda, tunnel, vattenkar m.m.
shetland.pixbox.se
// Shettismammorna