Grevagården vår 2009
har ni tänkt anmäla häst till hingstpremieringen våren 2009 ?? vilken/vilka ??
har ni tänkt att göra bruksprov? trots att kravet är borttaget ?
Japp, vi kommer att åka med Dalsgårds Kapten… angående bruksprovet så beror det helt på hur långt vi kommit i körningen… nu har man ju ingen press på sig att man måste göra det.
Vi funderar på att anmäla en eller två, måste titta lite till innan vi bestämmer oss.
Vi kommer som det känns idag alltid att göra bruksprov på hingstarna. Det är iallafall ett litet bruksbarhets prov.
Jag såg nägonstans att det inte blir Grevagården i vår, har inte sett något alltenativ? Ska hur som hellst visa Wilfred v.d. Zandhoeve och hoppas att jag kan göra bruksprov också.
Jag har inte ännu bestämt mig för om jag tycker det är lönt att visa HocusPocus igen eller inte. Vet man än förresten, när vårens premiering är? Jag ska ju själv föla i april så det kanske finns rent praktiska förhinder…
Så han få rnog vänta till nästa höst i vilket fall som helst, skulle jag tro.
#3 jag läste också i tidningen att det inte blir grevagården till våren och har inte heller sätt något annat alternativ.
Jag visar Älvåsens Viking igen och det blir inget bruksprov för det är redan klart:-)
#4 Va Anna är du dräktig??
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pratade m Morgan o han sa att det blir Grevagården, men oavsett plats. är ju frågan om ni ska visa…
Själva har vi ingen o visa, men vi kommer åka dit
ok då blir det kanske grevagården ändå?
När får man veta vem som är veterinär på premieringen?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grevagården får de verkligen inte ta bort som premieringsplats på våren
.
Är bruksprovet borttaget?

#9 Det är frivilligt från och med 2009.
#10 Det tycker jag var lite dumt! Heder åt dom som gör det ändå.

Jag ska åka dit. Redan bokad som hästskötare den helgen. Men har ingen hingst att visa redan till våren.

#10 får jag fråga dig… vår unghingst som gick in hösten 08 ska göra bruksprov senast 2010, är det frivilligt för honom me ? vi har iof tänkt att göra det men det vore intressant o veta bara..
nu kapar jag min egen tråd lite…

De 2,5-åringar som gick igenom i höst skall väl tillbaks först som 4-åringar för att mätas och ev bruksprov. Då borde ju frivilligheten gälla även dem?
Dessa hingstar omfattas väl inte av generalmönstringen heller, vad jag har förstått.

Vårens avelsvärdering blir den 5 april på Grevagården, enligt den information som gavs på Höstmötet.

En söndag
.
Har ingen i rätt ålder att visa tyvärr.
Jag skall ochså visa min hingst, men dagen innan (4/4). Min mini kommer inte att visas då den idag tyvärr har gått väldans hårt åt i manen:(….

#10 Det är flera som säger att bruksprovet ska vara frivilligt. Men det finns inte att läsa om detta beslut någonstans. Om det är ett beslut från SSS så tycker man ju att det borde stå på SSS hemsida.
Så frågan kvarstår … är det verkligen säkert eller var det bara en diskussion om det?
Vi har en hel del 3 åringar att visa, mestadels egna uppfödningar.
Förhoppningsvis kommer Gaico vd Koningskamp samt vår isabell Menno vh Aegtherhuis också att visas fram.
#12 Sandra …. jag hoppas det är oss du tänker på. Vi behöver dig mer än någonsin 
#6 Sanne, det blir nog att visa ändå ska du se 

Vi måste ju visa Bethoven nästa år men jag har inte bestämt ännu om jag ska göra det på våren eller hösten , det måste man ju kunna bestämma själv , bara de visas som 4 åringar och Ja jag tänker göra bruksprov med honom om han inte alla redan har kvalat in på travet för då *räknas ju det som bruksprov*
#4 verkar som att man får gratulera!

#4 Grattis fresten

#19 sjävklart ni har ju bokat mig sen innan
. Hjälper er gärna de vet du.
Vi har en mini hingst som ev ska visas, men vi avvaktar och ser hur han utvecklas.
Ädelssons Sadelmakeri
Jag har ingen i rätt ålder, men ser fram emot att åka och titta!

Jag ska dit, men inte visa nån häst, bara titta o njuta