Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 744 ggr
Edgeplay
0

Hur skydda hästarna?

Nu efter alla fall av sjuka människor som skurit upp hästar i sina stall och hagar och fall med hästtjuvar har jag blivit lite nojig. Hur skyddar man bäst sina hästar från sådant här? Det är faktiskt nästan så att jag allvarligt har funderat på att skaffa en skyddstränad stor mastiff som kan patrullera på gården och i stallet

sara-ek
0

vi har stallet nära ett hus där det alltid finns folk, ligger även nära en större väg så här känns det lungt:) Är så glad över det.

ThiffannyJ
0

De jag såg i Insider hade ett tystlarm i stallet som larmade i huset, och en del hade ett larm som även tjöt i stallarna och på gårdsplanen om någon tog sig in i stallet när det var larmat. Hur man gör sommartid, när de går i hagarna vet jag inte…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

Hela gården är larmad med ett ordentligt larm som går både lokalt och direkt till Securitas.

Ledin
0

det ska finnas annan stor hundras som skyddar alla sina djur på gården, men vad den hette har jag glömt stor o vit lite lockig päls men inte så långpäls. Den höll borta både folk o varg allt som var välkommen. Men väldigt snäll hund tålig o så. Bra tips är att man har lyse som tänds när man går förbi den det kan avskräcka att nån kan se vid mörker. (sån har jag för min slull med :) så man ser bra ute )

h00jff
0

Det finns flera hundraser som används till detta bland annat Pyreneerhund. Dock ska man se till att hunden är avlad för detta ändamål (dessa raser avlas mest på sällskap nu för tiden). Normal föds sådana hundar upp så att de får bo tilllsammans med den djurart de ska skydda från det att de är valpar. Tror inte att det är så många uppfödare som låter dem växa upp med hästar, utan det handlar nog mest om får.

ingrid
0

Har larm i form av hund, hon skäller bara någon främmande får för sig att trampa in på hagfälten. Släpper man ut henne i det läget ställer hon folk om de inte får ett godkännande….

sus-sharon
0

#1 jag känner mig nog mer safe med att ha hästarna ifrån stora vägar.. förstå hur lättillgängligt det blir när man bor nära traffikerade vägar.. hugaligen.

#4 det är troligtvis pyreneer du tänker på.

#5 och alpackor! vanligare och vanligare med pyreneer till alpacka.

skriver just nu ett projekt just om ämnet övergrepp på häst.. det är skitläskigt vilka konstiga människor det finns..

medarbetare på djurskydd.ifokus