Medkusk sökes (Ulricehamn-Falköping)
Jag söker någon som skulle vilja köra min shettis någon eller några dagar i veckan. Verkar vara jättesvårt att hitta någon.
Helst hade jag velat ha en äldre ungdom eller vuxen som har körintresse, gärna tävlingsintresserad på sikt. Själv hinner jag inte tävla i dagsläget, men hade mycket väl kunnat tänka mig att tävla i framtiden. Om någon annan har lust att tävla henne vore det jättekul.
Shettisen körs i dagsläget 2-3 dagar i veckan och tränas på lång tygel någon dag i veckan.
Shettisen är standardstorlek och finns strax norr om Ulricehamn (ca 1,5 mil).
Putt
Typ omöjligt med andra ord…
flytta till gävle eller övertala mina föräldrar att flytta till dig så… ;) jag måste h hästen med mig då bara

TS - Visst är det snudd på omöjligt att hitta någon som kan hjälpa till att motionera en shettis. De som är intresserade är nästan alltid för unga för att ta det ansvaret. Det vore ju drömmen att ha någon som kunde köra en tur ett par ggr i veckan. Hoppas du hittar någon, själv har jag gett upp!
Synd att du inte bor här i bro. Jag letar efter en shettis att hålla på med. Köra o pyssla lite :)
:o) Jag hade två tjejer som hjälpte mig, men de tröttnade lagom till att jag tog in hästarna från betet = mockning… Eventuellt vill grannens pojk hjälpa mig, tyvärr känns han lite för ung bara. Jaja, annars får jag väl kämpa på själv. Det blir ju lite lättare under sommarhalvåret när det är ljust länge!