God morgon 4/12
God Morgon på er!
Vaknade upp till ett vinterlandskap idag. Det ligger ungefär 1 - 1 1/2 dm snö på backen och är alldeles underbart. Undrar jag om Elsas ponny överhuvudtaget följer med ut i hagen idag
Det är en frusen madam och det märks tydligt att det är en "ädlare" ponny och ingen shettis. Ska snart plocka ut henne + hingstarna och sen hämta in mer ved. Åh, vad jag älskar vintern, när det är vinter på riktigt vill säga.
Ha en bra dag allihop!!
Amor vincit omnia 

God morgon!!!
Här är allt dystert idag, troligen måste vi låta min lille hingstbäbis vandra vidare. Dessutom snöar det, o jag avskyr snö.
Ska snart köra gubben till jobbet, så jag får ha hans bil under dagen, min la av häromdan o jag har inte haft tid o fixa med det.
Ska försöka tänka possitivt trotts alla motgångar.
Ha en bra dag!!!

God morgon!
Jag vill också ha snööö! Riktig snö alltså. Här ligger en halv dm blöt vit "gucka", som säkerligen smält ner inom någon timme.
Blötsnö gör ju liksom ingenting bättre, det blir bara ännu klafsigare ute (i hagarna).
Bonussonen har fått med sig vinterkräksjukan hem, och har "roat" oss vuxna i över ett dygn nu. Hoppas, mest för hans skull, att det ger sig snart.
Idag ska jag göra absolut ingenting viktigt. Bara pyssla lite och kanske, om det inte är för blött, tömköra ena unghingsten.
Leta efter ett nytt vettigt vintertäcke måste jag göra också, för det jag har haft på mitt gamla sto till nu - det är tvärslut. :-(
Ha en bra dag alla!
#0 Grattis då, till snön! Orättvist… ;-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#2 Underbart med vit fin snö och några minugrader, den hittar nog upp till Fjollträsk så småningom också ska du se 
Amor vincit omnia 

#3 Visst gör den det… i april eller något, då alla andra där nere på vischan har full sommar… typ. Ja e'nte bitter! :-D
/Cattis
#4 Så är det att bo i "Norrland"
Här nere i "södern" är det bättre!
Amor vincit omnia 
Här har det snöat sen i tisdags…RIKTIG snö och det fortsätter…
Så nu räcker det gott och väl med den vita varan. Har insett att man aldrig ska önska sig varken regn eller snö för då kommer det överdrivet mkt istället.
God morgon alla o hoppas ni får en trevlig dag! 

#5 Hmpf…
/Cattis
#7 Fniss, nu snöar det igen 
Amor vincit omnia