Parvagnar
Var kan man hitta, förutom på Blocket o dyl, schyssta och inte alltför svindyra parvagnar?
Behöver inte vara något flashigt och tävlingsdugligt, utan bara för hemmabruk…
Har letat, men hittar inget. Letar kanske dåligt.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

I mitt garage, men den skall jag bygga om till mig själv så småningom
.

Meh! :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
www.westerdal.se (Lasse och Barbro Nilsson, Nilssons Häst- och Smide) säljer parvagnar ponny för 35 000:- Det är det billigaste jag har hittat som är något att tävla i.
#1 Vi har precis samma problem, och vi jobbar just nu för fullt för att ta hem vagnar för parkörning, men detta är inte jätte lätt, diskuterar just nu med ett par olika leverantörer. Hoppas snart veta hur det blir.
Ädelssons Sadelmakeri

Anne på Jäboruder har just nu räntefri avbetalning på alla sina vagnar,selar mm. Perfekt tillfälle att ge sig själv en julklapp
Svårt att låta bli att frossa bland dom fina vagnarna
Tidaholmsvagnar har en del begagnat:
VA!!! Ska du börja köra par?!?! Himla kul! Jag har min första parvagn kvar. Den har jag nog tänkt sälja. Den är INTE för tävlingsbruk, typ flakvagn, med två "bänkar" på. Jag har kört brudpar med den, och den funkar bra till körning, men är absolut inte flashig. Har tänkt mig 4000 för den. Eller nåt.

Det är inte så svårt att göra en parstång till shetland, faktiskt. (Jämfört med stång för större hästar.) En polare till mig har nyligen gjort en i fyrkantsstål. (Dock föredrar jag rund parstång.) Lämnar man över projektet till en svetskunnig så är det gjort på nån timme, förutsatt att man har rätt material med sig. Det som kan bli klurigt är att fixa ett fäste på vagnen.
Har hört att Mickes 4-hjulingar har parvagnar rätt billigt. 14000:- tror jag, med stoppade säten. Men de vagnarna är alldeles för smala för min smak, knappt bredare än en normal rockard. Inget man kör fort i kurvor med, typ.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Med tanke på kvalitén på rockarderna från Mickes fyrhjulingar hade jag inte köpt någon fyrhjulig vagn där heller. Tror inte att det finns med parstång än heller.

#9 Den 4-hjulsvagnen som min kompis köpte kom nog med enbetsskakel till stor häst, men han gjorde en egen parstång för shettisar, som sagt. Så var det nog… I alla fall, jag gillade inte vagnen som sådan, inte rockarderna från samma säljare heller. För bräckliga och smala.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

DEN ser fin ut Anne!!!