Hej!
Hej,
Hej jag heter Ellen och brukade bo i Sverige, i Taby. Jag hade ett intresse for shettisar redan da. Nu bor jag i Australien, och har i ar fatt ett shettis sto!!
Hon heter Lerwick Odette. Jag har ocksa en valack som heter Toy (han ar inte en shettis) utan en arab korsning. Han har inte nagra papper tyvarr:D
Om det funkar sa finns det en bild nedan pa mitt shettis sto
Ellen

Hej Ellen! Ja dig känner vi ju till, du som övergav oss för kängurus och krokodiler :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Oj, nu har forumet blivit riktigt internationellt! Skoj! 
Nämen Ellen! HEJ! Har du hittat hit nu? 
Vad roligt att Du hittat oss! VÄLKOMMEN, gärna fler rapporter!

Jättekul med medlemmar från andra sidan jorden också! Välkommen!

Hej Ellen! Jag är jättenyfiken på shetlandsaveln i Australien. Du får gärna berätta lite mer om stuterierna däröver, vilka blodslinjer som är populära (kanske några vi känner till?), hur utställningar går till, m.m., m.m.
Hej Ellen! Lyckliga du som bor i mitt favoritland. Jag undrar var i landet du bor?
#6 kika gärna efter Fenwick Stud som ligger utanför Melbourne, de har en sida med gamla bilder och historik om stuteriet. Jag har besökt dem två gånger (andra gången bara en snabbis för att säga hej). Har även besökt Thorpeville Stud som har mest shettis men även andra ponnyraser och ett stuteri som heter Rockdale tror jag, mitt minne sviktar. Länkar till de två första finns på min ouppdaterade länksida www.johannalagnevall.com

Ellen: Piccis undrar när du kommer och hälsar på henne (o oss andra) igen? :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Hej!
jo det ar jattebra att bo har men jag bor i Brisbane (Queensland) och det finns inte lika mycket shettisar har. I Melbourne finns det, det ar mera en 'hast stad'. Jo jag har varit pa deras (Fenwick & Thorpeville) hemsidor men det ar (stuteriena) ocksa i Melbourne sa jag kan nog inte halsa pa iaf pa ett tag. Jag vill ha Odette (mitt sto) i fol nasta ar kanske nar jag har mer tid och plats och nar jag vet mera om avel, och sa vill jag visa henne. Annu har jag inte varit pa en riktig shettis utstallning (det finns inte sa manga heller) men jag hoppas att jag kan nasta sasonbg. Saknar Sverige lite grann och shettisarna mest!! Picci's saknar jag men jag har en bangel har med
Krama Picci's och bebisen (Peek-a-Boo) for mig!! Det ser ut som vi inte kommer for 2 ar iaf, men Maria (syrran) ska till Spanien och studera nasta ar.
Jag ska ivag och se hastarna nu!!
PS. Jag har inte blivit biten av en Krokodil an.
#9 krokodiler får du nog leta länge efter i Brisbane om du inte går på Australia Zoo (ägs av Steve Irwings familj, han dog ju själv nyss). Brisbane tycker jag är en trevlig stad i en trevlig region i Australien. Jättehärligt väder, även vintern är varm och go'. Jag har en kusin med familj som bor i stan och har själv varit där två gånger eller var det tre? Jag är fortfarande jätteavundsjuk på dig och hoppas ni tar chansen att se er om i landet, det är ju oerhört varierande. Sen har du rätt i att det nog kryllar av shettisar i Victoria, hästar över huvud taget. Fenwick ligger ju strax utanför Melbourne och Thorpeville ligger om det var två timmar därifrån. Underbara människor som jag saknar mycket och tänker en del på. Vi bodde några veckor hos dem på Thorpeville och jag gick runt i de enorma hagarna (hittade inte ens alla ponnyer kan jag avslöja) varje dag (hörde först efter några adagar att de hade en del giftormar i trakterna men det var nog för kallt för dem då - trots att jag gick i shorts och linne och sandaler dumt nog). Önskar er en mycket trevlig tid i Australien. Skriv gärna och berätta nyheter från er och besök Brisbane show (tror den kallades Ecca och är nog i augusti) där de bla har hästutställning, Dayboro show inte så långt därifrån är också värd att se, är nog i juli och har också hästutställning.
Hej Ellen! Jag kommer också ihåg dig från alla utställningar du åkte med på. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Hej Ellen
Kul att få rapport från Australien.
/Hanna som du delade husvagn med i Ludvika för ett par år sedan tillsammans med Fia 

Fin flicka du har och vilken natur!!! Avundsjuk!

Hej! Vad kul Ellen, min sambo är från Brisbone, Austrilen men bor nu i småland, lite ombyta roller.