Stulen?
Vill dela med mig av ett mejl jag fick idag. Fruktansvärt./Eså
Stulen?
Den amerikanska miniatyrhingsten Eddie försvann i första veckan av september.
Vi vet inte vad som har hänt, men vi misstänker att han kan ha blivit stulen?!
Eddie är ca 86 cm, DNA-testad och chip-märkt.
Har du information som kan vara av intresse för oss är du välkommen att ringa
Tel: 018-38 83 80 Mobil: 0705-38 83 80 eller e-posta till: limelight.miniatures@vreten.net
Visst fanns han i Knivsta? Usch… Hoppas verkligen inte att han är stulen!
#1 Mejlet kom från det hållet. Vet inte riktigt men Limelight ligger väl därneråt.
Jättetråkigt iaf. Jag undrar bara….skulle ngn bara "låna" en ponny så där utan att fråga? Klart ngn lagt handskarna på den. Hoppas bara att den kommer till rätta.
Kan ju vara någon köpetvist eller vad som helst men som det varit nu med alla häststölder skulle jag inte vara förvånad om den blivit stulen.
Verkar som om det är hästägare som har sina hästar vid större vägar som drabbas…
iiih jag har både rv 70 och tung järnvägstrafik intill mitt hem…
Stulen ? Vad då frågetecken
fattas det en pålle i min hage och staketet är helt, då ÄR den stulen

#5 men våran häst går ut utan att ha sönder staketet;)
e hon då stulen:P?
#6 *fniss* nej men du kanske skulle leta på din ponny eller se att den står utanför hagen…:) Åtminstone fundera vart den tagit vägen efter nga veckor…
# 6 Jag tror inte en ponny lämnar flocker och försvinner, om hingsten kommit ut hagen SJÄLV hade han granterat dykt upp hos någon granne som har ston i hagen.
Det är fruktansvärt oroligt när man inte vet vad som hänt ens djur.

våran tycker at gräset e grönare på andra sidan;)
#9 Fast din ponny är väl inte stulen?
#9 Min minishettis tycker också att gräset är grönare på andra sidan, men de gångerna han rymt har han hållt sig till flocken. Det är onormalt att inte hålla sig till flocken.
Jag tycker nog att, en hingst sku alldrig har lämna sitt flock frivilligt!
En häst som går självmant ur hagen är inte stulen! Dessutom skulle ägaren förhoppningsvis märka det inom rimlig tid. Knappast att de hinner särskilt långt innan någon upptäcker rymlingen….
Naturligvis är ponnyn stulen eller råkat ut för en olycka om den inte synts till i området på över tre veckor! Här i Dalarna försvann ett Islandssto för ett tag sedan. Om jag inte minns helt fel så gick hon ut ur hagen, fölet blev kvar. Hon anmäldes stulen, men återfanns i en brunn utanför hagen där hon hade gått ner sig och drunknat. Hemskt!
# 12 Det tror inte jag heller.
Hela historien är konstig, om det försvinner en pålle i min hage vet jag åtminstonde vilken dag jag såg den sist, kanske inte på timman men pållarna på betet kollas minst morgon och kväll. Det kan ju hända mer saker än att de stjäls.
Stals det inte några shettisar i våras? I Umeåtrakten och i Stockholmsområdet?

Nej Nej hon e inte stulen bara lite busig:P
#16 I Bro utanför Stockholm stals två stycken.

#16 Ja, i Umeå stals det 3 stycken.
Ngn som hört om historien fått ngn upplösning?