Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 627 ggr
Annelie-P
0

God eftermiddag 5/12

God eftermddag på er alla. Här är riktigt tråkigt väder, någon plusgrad och småregn. Tur man inte är häst - inget kul väder att vara ute i idag. Jag sitter och läser om immunförsvaret, väldigt intressant och komplicerat. Kan applicera det mesta av det på ett av våra barn - Eveline. Hon har nämligen lunginflammation och är riktigt risig.

[Teddy]
0

Den som myntade ordet sovarväder gjorde det nog en sån här dag. Regn, dis, knappt dager mitt på dagen ens.

polgara
0

God dag!!! (om den nu är det)

Vädret är trist. Jag är dunderförkyld o har feber, kan knappt bli värre känns det som, men det är väl sviterna efter 2 nätter i stallet, kan tala om att det inte är varmt i ett stall på natten vid den här årstiden.

Charlotte-J
0

God tidig kväll!

Här har det varit riktigt skitväder hela dagen med + grader och regn. Varför kunde det inte få vara lite kallt så snön låg kvar?? Igår kväll var det -8 vid 19 tiden sen slog det om och blev milt. Skit också!!

Idag har det packats en massa paket som ska postas på måndag så det märks att Julen närmar sig. Ska snart ut till stallet där Elsa och Tyra håller på och mockar. Elsa har lovat lillasyster att hon ska få hjälpa till att borsta när hon tagit in sin häst och då måste jag vara med där ute och hålla ett vakande öga. Tur att hästen har täcke ute så hon är torr, annars hade det ju inte varit så lyckat. Poppe och Findus har också täcken ute och Poppe uppskattar inte sitt "pippigula" täcke alls. Jag riktigt ser hur sur han blir på morgonen när jag lägger på det. Findus gillar sitt mörkblå men det är väl mer manligt Flört

Amor vincit omnia Kyss

shettismaffian
0

Idag va man ledig de va skönt, det vart stallet för hela slanten idag. Först upp till nuvarande stallet och mocka o fixa. Rasmus som var hemma förkyld och som behövde komma ut nu och se hur sjuk/frisk han är red en stund. Sedan var vi iväg och tittade på två stall, det ena låg en bit bort men var jätte trevligt fanns fler ponny ston där, det andra är en jätte stor ute box i ett grannstall , ridbana finns på båda. har ju även en plats att få hos en kanon vän när jag fixat mitt körkort. Men tills det är klart så kan de vara bra att ha ett bra ställe.

Har varit i kontakt med Morgan o Ulricha för att få lite tips och råd om hingst val i denna djungel av vackra hingstar, men som sagt det är inte bara ett utseende de är så mycket annat bakom som ska stämma med.

Nej nu ska jag ringa och boka en av boxarna innan nån annan gör det.