Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 7636 ggr
Hanna-D
0

Regn/vintertäcken

Vill gärna ha tips på bra regntäcken alternativt vintertäcken som är vattentäta med bra passform. Stl 105 cm. Ej Börjes eller Hööks. Bogveck är ett krav. Tips?

Pheobe
0

Jag gillar shires täcken

Ninnii
0

Hansbos täcken är super bra!

Hanna-D
0

Länkar tack! Flört

Hanna-D
0

Hansbo Event Basic med fleecefoder verkar ju kanon, ska kolla upp priser… Gillar att det är rejäla bogveck!

Är 300 g foder mycket? Har knappt några täcken, mer än tunna fleecetäcken…

balotte
0

Treadstones 200 gr tycker jag är bra.

ThiffannyJ
0

Jag köpte ett täcke på blocket, som var av märket trend! Det var innan köpt på EKO för 499:- och det var KANON!! Lite små i storlekarna bara, snygg färg. Mitt är grönt/olivgrönt och halva är rutigt.

Det var inte tjockt utan passar alldeles utmärkt som regntäcke!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Ninnii
0

Jag köpte tidningen Hästmagasinet och Hansbo brukar oftast i de flesta nummer ha en reklamtidning med. Där såg jag ett täcke. Tog med mig tidningen till Rosens( typ Granngården) och de beställde ett till mig. Jag visste att de sålde saker  ifrån Hansbos sortiment.  Så man kan gå in på Hansbos hemsida och kolla på täcken och sedan gå till en affär som säljer så kan de säkert ta hem!

www.hansbosport.se

StuteriLA
0

Hanna, jag köpte hansbotäckena , regn med fleece, det är superfina på alla sätt och vis men de passade bara 2! av mina shettisar..och Du vet hur många jag har. Jag har skickat tillbaka 7 st hansbotäckena och köpt HAGLUNDS istället. Kom ner och låna av mig och prova innan Du beställer.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Hanna-D
0

#8 Vad snällt! Det gör jag gärna! Var köper man och vad kostar dom?

I ren desperation åkte jag till Hööks och köpte deras ponnytäcke, enligt tjejen i kassan var detta täcke utprovat och designat för shetland och jag gick såklart på det Obestämd Passade ingen av våra vuxna ponnyer men dom kanske är exteriört felkonstruerade Oskyldig

ThiffannyJ
0

#9 http://www.hastprodukter.se/

Är det Haglunds?

www.minishetland.com

polgara
0

#9 Ja det är Haglunds. Har själv det gröna regntäcket i strl 105cm o det passar bra på alla mina shettisar, sitter lika bra på Greace som är 97cm som på Savannah som är 107cm.

#8 Hööks täcken passar inte nått av mina shettisar, de är alldeles för trånga över bringan. Har själv gått på deras argument om att de är designade för shettisar, så mina 5 vuxna är nog felkonstruerade dom oxå

pinkish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har köpt trend på citygross… kanon har både 85 cm o 105 o båda e jättebra

105 på bilden

StuteriLA
0

# 9 jag e hemma vid 12 idag och imorgon eftermiddag. Enklast måste vara att låna hansbo 95, 105 och ett haglund. Passar hansbo är det bara att gratulera -det är jättefina täcken..men troligtvis passar haglunds mkt bättre.

Jag tycker hansbo har samma passform som hööks. Trånga över bringan. Tar man en storlek större är det som att gå med långklänning i hagen. Två av mina shettisar passade i hansbo.

Den ena är 107 och hon fungerade bra i 105 täcket. Den andra är 97 och fungerade i 95 täcket. De flesta av mina ponnyer är runt 103- ingen passade i hansbo.

Hagbergs täcket finns inte i fleece ( fast det står så på hemsidan ) utan jag köpte det mörkgröna vintertäcket- de satt bra på alla 102-104 shettisarna..

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Milton1
0

Ja där ser man hur olika täckena passar på våra små.

Det täcket som sitter bäst på min är ett hansbotäckeGlad

Hööks täcket sitter det också rätt okej men lite konstigt i ryggen tycker

jag att det är.

sanne
0

Hansbo täckena är jätte bra tycker jag, likaså Shires, men dom är lite tunga tycker jag.

hööks täckena av de äldre modellerna är inte bra passform, men det gröna ny regntäcket är faktiskt utprovat på shettisar.jag har haft hemma både det o fleece täckena, så då är det väl mina som är fel i exteriörenFörvånad 2 andra tjejer på jobbet har oxå haft dem hemma o provat på sina.. Men alla har olika smak o tycke så alla kan inte gilla dem.

shettismaffian
0

www.sjohagen.com har några täcken i storlek shettis och de sitter bra.

Maliiin
0

Här är det Shire och och Hansbo som gäller. Trendtäckena är ju ganska små i bog å bringa! Men annars väldigt bra täcken!

På bilden har Sixton ett 150 grams från trend! Passar min kille då han är nätt i modellen:)

sanne
0

"17 det var snyggt täcke, o häst !!

Maliiin
0

#18 Oh tackarSkrattande Gillar täcket skarpt med! Höga bogveck och så!

Hanna-D
0

#19 Sådana bogveck vill jag ha på täckena! Är det ett Shires på bilderna? Har beställt ett Hansbo Event på prov, passar det inte får jag skicka tillbaka det.

#13 Jag jobbar i natt, ringer dig i morgon eftermiddag! Jättebussigt! Glad

Maliiin
0

Nä det är ett trend genom Hansbo! På min häst har dessa täcken suttit alldeles utmärkt! Men har Shire med och dom är verkligen inte dumma dom heller:)

ThiffannyJ
0

Har fotat mina två 95 cm regntäcken i dag på min Tromb.

Först är det ett täcke från Trend 499:- på EKO. Ganska liten i storleken.

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Och sedan är det ett från Sverige täcket som jag köpte i går i Globen. Det är ganska stort i storleken, även denna i stl 95 cm. 500:- gav jag för det. Hemsidan till deras affär på nätet är http://www.ryttargarden.com/shop/

www.minishetland.com

[Anna-N]
0

Det bästa vinter/allvärdestäcke jag haft är över 10 år gammalt och är Olympic Protector. Jättebra kvalité och sitter bra på hästen.

Maliiin
0

Har oxå ett Olympic Protector! Det är nog 8 år gammalt! Så dom håller minsann!

Denna kommentar har tagits bort.
h00jff
0

Nu blir jag lite förvirrad. Trend är det också Hansbos (event vet jag att det är deras modell)?

#24 och #25, var hittar man olympic protector? Finns de också med bogveck?

Maliiin
0

Jo trend är genom Hansbo vad jag förstått! Mitt olympic är inte med bogveck! Men ligger bra ändå! Jag köpte mitt på Granngården då men nu har dom ju bytt märke! Så nu kan jag tyvärr inte svara på det..

[Anna-N]
0

Om jag inte minns fel så är det Källqvist som för Olympic…
Borde därmed finnas hos deras åf.

Maliiin
0

#29 Nu när du säger det så stämmer det precis!

Pheobe
0

Jag har kontakt med en från USA som säljer jättefina täcken men jag vet inte hur det funkar med deras storlekar som är 38-40-42-50 etc

Pheobe
0
Pheobe
0

Här har du ett från shires

http://www.tahorseware.se/

ThiffannyJ
0

#31 I USA mäter man ju i inch. 1 inch = 2,54 CM

www.minishetland.com

Ledin
0

jag kan passa på å tipsa alla som letar täcken (om man sen oxå ändå ska åka) titta lite på gekås i ullared. Jag har hittat fina täcken åt en beklant som har shettisar det var mycket bra o satt bra på dom (3 st) ena vintertäcke 2 regntäcken alla hade bogveck kryssljordar samt bensnören i resår, jag köpte lika dant åt min varmblod å även på henne passa det bra :) Har man tur finns det små storlekar där nere o fina färger o priset ja det e billigt och ändå bra kvalet. Som vanligt gäller det att kolla hur sakerna är känna o klämma dom har bra märkessaker till hästar o ridkäder :)

ThiffannyJ
0

Var i Ullared på Ge-Kås för två veckor sedan. Fanns inga bra täcken där och de minsta var 105 cm. Tyckte de såg stora ut i stl också, men jag hade säkert bara otur.

www.minishetland.com

Annette
0

Jag köpte regntäcken i Ullared förra året. Då fanns det i små storlekar, så det finns ibland. Tror mitt är stl 95, det passade iaf perfekt till Eurydike och hon var ju ganska liten.

HannaDolly
0

var på Ullared igår .. hade stalltäcken i stl. 105 men dom var såklart slut !!

Men hade fleccetäcken i stl. 95 med och utan kryssgjordar fanns det men det mesta vara bara 105 täcken .. blev faktiskt lite besviken på dom ;S

h00jff
0

När det gäller GeKås (Ullared) så gäller det att komma vid rätt tidpunkt, de har partier som så klart tar slut. Ena gången man kommer kan det finnas massor med bra grejor, nästa gång finns det ingenting.

[Karro]
0

Olympic Protector har vi också haft, fleccefodrad med pyamasknäppning, kanonbra. Nu har vi ett annat som jag inte ens kan namnet på…

Carita
0

Nu använder inte jag täcken så ofta men att köpa och lägga på hög går ju bra Flört

Jag gillar Domani bäst, köpte första förra året och var helnöjd. Det ända felet med dem är färgen men huvudsaken är att de sitter bra. Amigo har jag också varit nöjd med men de saknar ju bogveck men funkar kanon ändå.

Hansbo Event har inte passat varken på mina shettisar eller travarna. På de jag har (äldre modeller) så tycker jag dessutom att bogvecken är alldeles för stora.

Milla
0

#31 dom där täckena finns det en i skåne som säljer. www.mg-syatelje.se

Jag har ett som passar fölisarna och det ligger kanon bra och det håller verkligen vätan borta.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ThiffannyJ
0

#42 Var står priserna på denna sida? Hittar inte? =)

www.minishetland.com

Milla
0

#43 det står under nyheter men dom kostar 550 kr och jag kan varmt rekomendera dom.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SofieN
0

Köpte ett fleecetäcke av märket Domani i strorlek 85, själv täcket är superfint men det är ju helt enormt. Var till och med jättestort på valacken som har 95 och verkligen är kraftig.

Annipanni
0

Jag har ett vintertäcke av märket Domani. (Lila). Köpt på granngården.

Strl 95! Det är lite stort i bogen på min ena shettis som är 98cm(bilden) men sitter kanon på min andra lite grövre shettis på 103cm.

Carita
0

Detta är Domani vinter storlek 95 och ponnyn är 94 cm.

RosaGosa
0

Var o tittade på fleesetäcke från Domani eftersom det var 70% rabatt på dem. men jösses så stort! Var tvungen att be att få mäta och det som var 95 i storlek mätte 130 från manken till täckets slut. jätteledsen blev jag då täcket bara skrek "SESSAN"

Maliiin
0

Jag köpte ett fleecetäcke till syrrans shettis. Han har 105 cm och är stor och kraftig, 107 i manken.. Å det i storlek 95 cm var nästan för stort till honom! Å även regnäckena jag tittat på har varit stora i halsen.. Så inga Domanitäcken som impat på mig än iaf=)

Pheobe
0

#42, tror inte det är samma täcken. De på din länk har märke på sej, det har inte dessa

ThiffannyJ
0

www.minishetland.com

Maliiin
0

Jämt när det är billigt så finns de sällan 95Tungan ute

sanne
0

Domani täckena är ju hur bra som helst.. köpte ett regntäcke åt ena hingsten förra året, det har varit super !! köpte ett fleece igår, o nu har dom fått in nya fodrade vinter o vanliga regntäcken på granngården här hemma…