God Morgon 8/12
Morrn!
Jag har bestämt mig för att alla mina hästar ska nu säljas till någon elak familj 
Jag gick på toa tidigt i morse och hör ett himla liv från hingstarnas hage, som ligger precis intill huset, försöker titta ut och ser bara en massa skuggor som far runt. På med kläderna och ut. Istället för fyra stycken så var det en himla massa hästar, men vad 17 nu då? in och väcka gubben och ut igen, på med billjusen så man såg något.
Inne hos killarna for det runt sto med föl, in i ett huj och hämta grimmor och få tag i det man fick tag i och sen in med dom i stallet. När vi hade lyckats få in tre ston och två föl så var det rätt lungt, men kom då på att vi har ju fyra ston, var är sto nr 4??
Gamla förståndiga Carmen stod som ett ljus precis utanför stonas hage och där stod hon och betade så fint, in med henne.
Konstaterade att stona hade gått igenom sitt stacket och även gått igenom killarnas staket, men varför?
När gubben hade kört ner bilen till stonas hage så såg vi vad problemet var, längst ner i deras hage står två jättefina råddjur, stona har förmodligen blivit rädda och tagit till flykt medans den gamla helt enkelt inte har bryt sig.
Hjärtat for upp i halsgropen, hur många ston har blivit betäkta nu tro? Kollade igenom dom och konstaterade snabbt att inhyrningsstoet inte hade haft någon alls uppe på ryggen, hon var helt torr och ren. Phu!!! det var det viktigaste. När jag kom ut så såg jag att Heddan slog rejält mot Viking och jag hoppas att han inte betäckt henne, hon var liksom Paola skitig uppe på korset.
Så det är bara att beställa tid till UL IGEN! Heddan var iväg i fredags och blev kollad.
Men föl i november och med icke godkänd hingst, nope inget som lockar alls.
Nu står stona i säkert förvar i stallet och där får dom stå tills vi har gått igenom båda hagarna.
Så om någon vill ha 8 shettisar till mycket reducerat pris så är det bara att komma och hämta 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Godmorgon !
Egentligen borde man äl inte ens skriva för kanske nån läser fel igen som igår fast jag då skrev att det gällde en annan ras så ingen skulle tro annat.
Sitter och tittar på nytt till sto och planerar inför det ( Tack Sandra för tipsen )
Idag blir det en lugn dag skulle jobbat men är hemma sjuk. Blir en titt upp i stallet men ska undvika hönsen som utlöste en anafylaktisk chock hos mig i fredags.
Nya stallet dit vi flyttar är en 9 kvm utebox, de är 3 uteboxar och 4 inneboxar i detta stall, ridbana och stora bra hagar, mat 4 gånger om dagen och fritillgång på hösilage. Kan knappt bli bättre.
Nej nu ska jag skicka barn till skolan och sedan sätta mig och planera sto köpet.
#0 Vilken härlig bild, längtar efter snö nu när man ser den.

God morgon!
Vaknade till -27, skönt att slippa skotta snö iaf :) Det ska dock bli varmare redan i eftermiddag och snö… Aja, bara några dagar kvar till sambon kommer hem och då är det hans jobb att skotta *hehe*
Ska en sväng till Boden idag så motorvärmare och kupévärmare är igång. Den som uppfann kupévärmaren vill jag ge en stor kram!!!
Hoppas alla får en bra dag!

God morgon!!!
Här regnar det idag, som vanligt. Hästarna är iaf utfodrade o utsläppta.
Idag blir det till o ta tag i allt jobbigt som Raketens dödsfall dragit med sig.
Stallet står fortfarande omockat o jag är inget bättre i min förkylning, känns som om lungorna ska hoppa ur när jag hostar.
Ha en bra dag allihop!!!
Morron!
Här fortsätter det att snöa. Faktiskt tycker jag att det är superhärligt. Nu borde det väl bli kvar till jul?
#1 Vad jobbigt! Kanske bäst med en abortspruta om hon är dräktig?

God förmiddag!
Ingen snö här, allt har töat bort och geggan härskar i hagen, blä, inget kul, vill ha kallt med snö nu, trött på plusgrader och slask.
Idag blir det inget speciellt, är urtrött då jag inte sovit mer än knappt två timmar inatt, har haft en riktigt marig natt med värk, så det blir att ta det lugnt idag, suck.
Hoppas ni andra får en bra dag!

hej alla
sitter på jobbet nu o har nu ingen dator hemma IGEN !!! jäkla hundar som drog ner den i golvet o knäckte batterisladden I datorn.. suck.. dyrt blir det o lång tid kommer de ta..
Milla, jag får höra av mig på något sätt senare…
ha de bra !
God middag!
Idag är det trav, ingen lust alls idag men det får väl gå. Mer paket ska postas innan travet så folk hinner få sina grejer innan Jul. Börjar bli en riktig snitsare på att slå in paket nu
Annars är det skitväder som vanligt och jag vill ha fruset och snö, NU!! På onsdag kunde det väl komma snö om vi har tur, håller alla tummar jag har.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 
#1 Så det är nu jag ska lägga ett bud på Viking alltså? ;)
#9 försent
nu är dom så där mulliga, gulliga, skitiga och härliga igen. Dom står nu i sina hagar igen så nu är inga till salu….det var bara kl 05.00 i morse som dom var mycket billiga.
#10 Attans! :-)