Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 2066 ggr
zettan
0

God morgon 11 December

Dagarna bara rusar förbi. Snart är de jul. Hm jag hade velat bromsa upp tiden lite just nu. I garaget står 4 hjulsvagnen och väntar på omvårdnad. Pappa ska behandla alla trädetalger och reflexer ska monteras på. Målet är att ta en provtur i jul. Hinner jag innan så blir jag glad. Men tiden är knapp och hästarna har haft vila i många veckor nu. Men de är dags att köra igång gänget igen. Nykommlingen ska inte köras in. I allafall inte i vinter. Men sen får vi se vad som händer. Men hon är urmysig. Är den som hela tiden ska prata =)

Nu väntar jobbet sen blir de stallskötsel

ta hand om er alla

polgara
0

God morgon!!!

I natt har det snöat här. Ska snart iväg till stallet o sen ska jag åka till Skene lasaarett för en undersökning på gallan, ska ev få den bortopererad, den är full i sten.

I eftermiddag ska jag hämta hö.

Ha en bra dag allihop!!!

Mija
0

God morgon!

Äntligen har vi fått lite snö, hoppas nu det kan få ligga kvar några dagar också, gärna över helgen så barnen hinner njuta av den.

Här avlöser födelsedagarna varandra, igår fyllde vår stora tjej år och idag fyller gubben och min bror fyllde i förrgår, så, mycket firande blir det.

Idag blir det lugnt då lilltjejen fortfarande är hemma, hon får stanna hemma resten av veckan då hennes mage inte fungerar alls just nu, tänk vad fel sorts vaniljsås kan göra, inte lätt när man är laktosintolerant och har en mamma som inte tänker sig för Skäms, suck.

I eftermiddag ska jag köra in en ny ensilagebal, de har ätit racer på den förra mina goa damer, de börjar lägga ut rejält i omfång, hoppas nu inte det bara är maten som gör de rundaFlört.

Ha en bra dag alla!

Charlotte-J
0

God morgon!

Här är det snö och riktigt fint, hoppas det får ligga ett tag nu. Ska iväg med mer paket snart. Företagscentrum har bara öppet 2 timmar nu på morgonen så det vill till att passa på ;-)

Här strular både telefon och bredband just nu, vet inte vad det kan vara. Hoppas det löser sig snabbt då man är så beroende av det när man har sitt arbete på nätet ;-)

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn =D

ser att det snöat på vissa håll, härligt hoppas det kommer hit!=D sitter här i skolan o skolkar lite ;P nämen har inget att göra =P utanför är det mulet o det kommer att regna igen antar jag =/ men det blåser inte iaf. ska köra conrad när ja kommer hem=)

ha en bra dag allihop=)

mvh camilla

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Milla
0

God förmiddag!

Äntligen har vi lite minus här och det var mer än välbehövligt.

Idag blir det en sån där super duper roligt tvättdag Guld i mun annars händer inte så mycket mer här.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ingrid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag Glad

I karlstad snöar det fortfarande och min hund som bara sett lite snöflingor innan är lyrisk. När hästarna står med sina snötäckta ryggar känns det evrkligen som vi går mot jul.

VeronicaP
0

God eftermiddag. Idag har det varit kallt och lite snö kom det i dag med , precis vad jag önskade mig nu när jag skulle köra upp för BE idag Flört

Men jag är glad ändå för jag klarade min uppkörning så nu har jag fått BE och det är bara C-körkortet kvar.

Men inte trodde jag att man kunde vara så nervös som jag har varit idag *S* men det är klart många år sedan man sattes på prov ;-)

ingrid
0

#7 Grattis! Blir lite avis, vill också ha….

VeronicaP
0

#8 Tack , ja det var väl eg på tiden att man tog det och det känns jätteskönt nu måste jag säga , så ikväll blir det till att fira med en Cider *ler*

Milla
0

Men gonk då!! Stort grattis!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#7: Grattis Gonkan! Glad

shettismaffian
0

God kväll !

Idag vart det att gå upp tidigt och åka till nya stallet och vara med och släppa ut o se till att allt gick bra.

Lillan skulle gå i en egen hage brevid de stora och lära känna varandra så, då det bara är stora hästar där. Men ja som ni vet är shettisar rätt stora i sinnet så ja hon kröp under grind tråden och ut till de stora. Hon vart inspekterad , jagad lite fast de orkade bara springa korta sträckor. Så jag tror det kommer gå bra för henne. Hon har sin lilla hage att söka skydd i då övere tråden är för så de stora inte kommer in.

Hon va så glad över att ha fri tillgång på ensilage i hagen. I morrn blir det lite körning på banan hade jag tänkt.

VeronicaP
0

Tack Millan och Lottie :-)