God eftermiddag 13 december

God dagens!
Ett härligt vinterlandskap att vakna upp till. Jag skulle egentligen befinna mig i Gbg under helgen men på väg till tågstationen i går så började sonen att kräkas så vi fick ställa in våran tripp.
Jag tog en tur körtur i solen med Primör istället, finns det något härligare än att köra en pigg busig liten ponny i full galopp :)
Jag tog en härlig vinterbild på våra hårbollarna.

#1. Tre småttingar
! Har de blivit fler, för förut var de väl två?

God dagens!!!
Här är stallsysslorna utförda för dagen, bara ta in de små liven ikväll. I natt ska jag jobba så det blir väl till o sova en stund här på dagen.
Annars är här lugnt o stillsamt
Ha en bra eftermiddag allihop!!!
Godmiddag!
Idag har vi besiktigat ett hus vi är intresserade av. Lägger ett bud på måndag och hoppas att vi gör ett klipp.
Middag hos svärfar ikväll. Han var med vid besiktningen så samtalsämnet är givet :-)
Hej svejs!
Idag hade min dotter Luciafirnade på dagis. Själv fick jag inte följa med då jag vart sjuk i maginfluensa igår. Så Peter fick följa med henne. Hon hade visst inte sjungit så mycket, hon hade väl fullt upp med att titta på alla föräldrar. Kändes faktiskt rikrigt jobbigt att inte få vara med och titta på dem! Mne men är man sjuk så är man.
Annras är det rätt lungt, tänkte jag skulle gå ut lite och få lite frisk luft, känns om man behöver det.
Ha en fortsatt bra dag alla!
Bilden föreställer Matilda då vi provade kläderna för ett par dagar sedan.
#0 Vilken härlig hög med hästar!
#6 Vilken goding 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#8 Tack! ja det är hon faktiskt!
God dag!
Idag har jag försökt få hästarna något så när rena och jag passade på att fota också. Fick 3 kassa foto på Viking och precis när han ställde sig så där kanon fint så la kameran av
Jag fick i allafall lite foto på fölisarna, dom ville inte alls vara med och fotas så dom ser lite små sura ut.
#6 ååå så fin Lucia!
#0 du fick fotat lite idag ser jag
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#7 Tack ja de är härliga de där och det funkar så bra med alla ihop stora som små.
#10 jajamän , kommer något kort sen , men de bästa på Scrappy blev ju suddiga så klart .
Mina blev inte heller helt rena om man säger så , så himla tråkigt.

Go kväll
Idag gjorde jag stallet på morgonen och kolla till pållarna. Sen åkte jag hem och sov en stund. Sen fick jag åka med Sanne och Fredrik från stan till Dalsjöfors. Så jag fick pussa på mina små som går där. Lille Roze stormtrivs i flocken bland alla fölisarna. Hon verkade ha de riktigt bra. Bastic fick lite skönhetsvård. Klippte skägg och örontoffsar. Redde även ut manen. De hade blivit några trollsnurror i den. Han har verkligen utvecklats mkt. Min fina kille. Hoppas kunna visa honom till hösten. Nu ska jag inte göra mer nytta idag
Ha en trevlig Lördag kväll på er
God kväll!
Nyss hemkommen efter att ha firat min vän Cinna som fyllt 40 år!! God mat och fika bjöds det på så nu är man mätt och belåten ;-))
Nu ska hingstarna plockas in och få på sig sina nattpyjamaser istället för utetäckena sen väntar Dansbandskampen! Ja jag vet, inte alls min stil men faktiskt tycker jag det är rätt bra ;-))
Ha en trevlig fortsättning av lördagskvällen!
Amor vincit omnia 

Go kväll!
Idag har jag varit åt Jönköping för att byta en blandare som börjat läcka! Bara ett par månader gammal så ska det bli så.. Typiskt! Men det var bara att sätta sig i bilen å åka dessa 13 mil!! Inte nog med att det kostar å åka.. Så ska man ju få böter med
Låg i en bilkö med säkert 8-10 bilar framför mig och ett par stycken bakom mig! Å rätt va de e så blinkar det rött och blått bakom mig! Oops! Ja då har ju hela kön legat å kört hela 17 km för fort!! Å ja har bara glidit med och suttit å pratat! Typiskt.. Så det var bara att glatt skriva på böteslappen.. Så mkt mer shopping än blandaren blev det ju inte! Varken sugen eller pengar till det fanns det! Suck..
Hästarna fick även vila idag. Sixton vaccinerades igår och Dutchess fick också stå. Kanske tar å tömkör lite imorn istället!
Ha en fortsatt bra kväll! Nu ska ja gå å kvällsfodra pållarna!