God Morgon 4 oktober
Oj, vad mörkt det är vid den här tiden nu! Skall jobba lite idag, har haft en lugn period. Ganska skönt emellanåt. Nästa vecka är det full fart igen.
Ikväll är det Hästkväll på Granngården. Någon foderrådgivare kommer dit. De har vissa er bjudanden också. Bl a 50% på alla sommarprylar och 20% på övrigt sortiment. Jag skall passa på att köpa några nya krubbor, hoppas det finns hemma.

God Morgon , här duggar det lite lätt idag får se om det klarnar upp eller inte …

God morgon. Här är lite grått men vädergubben sa nyss att det ska bli hyfsat med 14-18 grader och mest sol.
Godmorgon!
Här är det grått & höstlikt ute. Vattnet "hänger" i luften.
Idag skall jag plugga hela dagen. Först skall jag gå till dagmamman med minstingen, sedan gå & betala en sadel jag köpt här av tigrou, den vart toppenfin på min lilla B-ponny.
Hoppas ni alla får en skön dag!
Nu har jag gått fram och åter till stan i spöregn för att betala sadeln…och vad möts man av tror ni (se bild)….tur lilla Säter har flera banker:) Jag har alltid kameran med mig så lite kul kan det ju vara ibland…
God morgon alla! Här är det dimma just nu. Fullt av fågelliv utanför fönstret. Jag såg en hackspett och en annan färgglad fågel när jag tittade ut.
Vänliga hälsningar
Niklas
God morgon!
Fick nästan morgonkaffet i halsen när jag upptäckte att det fortfarande var stjärnklart när jag steg upp i morse…..känns som att man borde sova sålänge stjärnorna fortfarande syns?! 
Blir en vanlig dag på jobb idag…

God morgon.
Har ösregnat här uppe i tre dagar och det fortsätter idag.. tråkigt som tusan, men dock rätt varmt med +10 grader.
blir nog en vanlig dag idag, men ska på studiebesök på Volvo Lastvagnar med jobbet idag - spännande :)
God förmiddag!
I Färentuna är det jämngrått och lite regnigt. Höst med andra ord. Ponnyerna går fortfarande ute dygnet runt på gräs och i hage utan lösdriftsskydd. Lagbrytare!
Blev så glad när jag kollade min e-post i morse då jag fått mail från en spekulant till mitt föl som är till salu. Förhoppningsvis får den lille killen ett nytt bra hem lagom tills han flyttar från mamma om någon månad. Blev minst sagt mindre glad över ett annat mail från en annan spekulant. Där gäller köpet ett äldre dräktigt sto. Vi skrev kontrakt och handpeng betalades i månadsskiftet april/maj och nu lagom tills leverans i samband med att hennes föl skiljs av verkar det som om den presumtiva köparen tänker backa ur. Sådant gör mig smått vansinnig. Jag som planerat platser osv inför vintern och nu kanske jag "blir stående" med ett dräktigt sto som jag visserligen tycker mycket om men som jag hela sommaren räknat som sålt. Jag blir så ledsen. Måste sälja pga av att antalet djur är lite för många. En ofta förekommande orsak har jag märkt… Håller tummarna för att jag får både fölis och stoet sålda som planerat!

God morgon!
Efter morgonens simuleringsövning i skolan så länner man sig lagom dum. Får väl trösta mig med att det inte var ngn annan heller som förstod vad vi höll på med.
Resten av dagen bör ägnas åt pluggande…
God eftermiddag! Här är det grått men solen gör ett tappert försök att tränga sig genom de grå molnen.
Idag är det torgdag här, så jag ska hämta barnen tidigare från skola och dagis. Lillgrabben har tjatat i all oändlighet om karusellerna!! 
Annars är allt lugnt och trist, som vanligt…
God kväll!
Har arbetat i dag efter flera dagars underbar ledighet. Vi hade aktivitetsdag/teambuilding på Bosön på Lidingö, en helt fantastisk sportanläggning! Nu regnar det så det blir inte så mycket gjort med hästarna som tagit skydd under träden…
Har varit hos tandläkaren i eftermiddags och börjat arbetet med att bygga upp mina tänder, huga. Tog bort rotrester idag och blev sydd i munnen så jag har rätt ont nu när bedövningen släpper. Men jag är så stolt över mig själv att jag äntligen efter alla år tar mig i kragen och gör det här trots tandläkarskräck.
Amor vincit omnia