Hingstpremieringen i Holland
Idag var det middenmaat som visades (93 - 98 cm)
En hel del mkt trevliga hingstar visades. 8 stycken kunde slutligen godkännas efter 3 rundor
Bloom of Marshwood fick in en dotterson, Han heter Zeldzaam v Geldersoord och var e Helmut vd Brouwerij
Han är lite mörkare fux.
Andra godkända var Zico vd Kuiperij svart e Nelantines vd Groote Woerd - Elegant vd Schaapshoeve
Yaan vd Egchelsehei fux e Leon LH - Kyros vst´t Hurske
Zalvados v Wenshall svart e Historie vd Belschuur - Elegant vd Schaapshoeve
Zorro v Onnen fux e Larros v st de Noorderkempen - Arno vst ´t Hurkske
Zenture v Geldersoord svart e Skerry v Geldrsoord - Libero W vd Hertraksestraat
Ys-Men v st ´t Olland svart e Richard vd Kleine Steeg - Libero W vd Hertraksestraat
Xeno vd Gathe svartskäck e Gelder v Zuylichem - Jasper vh Heidepark
Ska se om jag inte kan ladda upp lite kort också

ååå vad roligt att du kom med lite resultat. Spännande att se kort sen =)

#3 åh jisses, vilken läcker färg. Inte så ofta man ser dom som skimlar mest i man och svans, brukar ofta vara tvärtom.

Vilka fina bilder Anne.

Mera bilder och resultat, kul….
Resultat med mkh och färg finns här, från i dag och tidigare dagar. Just nu ligger det överst men kommer att åka nedåt om några dagar.
http://www.shetlandponyweb.nl/nieuws.php
Vilken fantastisk fin skimmel, du fotat Anne!
Veritas odium paretFörvånad

Oooo vilka vackra hästar du fotat! //Erica

#8 Ja typmässigt var han jättefin och vilken hårväxt sen!
Men han var en katastrof i sina rörelser tyvärr
Idag är det grote maat … man börjar bli nervös. Vi har ju en Jäboruder hingst som ska visas!

#10 lycka till Anne. Håller tummarna
Kul att Skerry fick igenom sin första son och att Nelantines fick ytterligare en godkänd.
Undrar om skimmeln är så mörk egentligen, svart billack brukar sprayas på ganska friskt…
# 4 Mycket fin och välutvecklad hingst!
Han ser ut att vara mycket äldre än snart tre år. Undrar vad han har haft för smaskens i sin krubba?

Zephyr af Jäboruder vidare till 3:e rundan. Så spännande. Håller tummarna stenhårt

#13 Yapp men något måste ju varit fel på han eftersom han åkte ut ;-)

Spännande Anne, håller tummarna så hårt jag kan…

Zephyr åkte ut i 3e rundan
Man har varit på helspänn hela dagen då han gått från runda till runda. I sista rundan så var dom 9 stycken och så åkte Zephyr och en annan svart e Perigieux ut.
Luften gick helt ur en. Oj vad spännande detta var.
Men jag tror dom väljer att visa honom på efterbesiktningen.
Här är ett foto på Zephyr

åå vad fin Zephyr var Anne. vad synd att han inte höll hela vägen. Höll tummarna stenhårt.
åkte ut i 3:dje rundan? hur många rundor går dom? jag trodde det var lite som här hemma.
Jag gillade också Zephyr, han ser ut som en riktigt sametshäst!
Anne, jag provar att fråga här, har du någon möjlighet att köpa hengstepärmen till mig? Du kan väl i så fall berätta hur mycket den kostar?
#13 om man sprayar hästarna med billack så vill vi nog inte veta vad dm ger hingstarna i krubborna 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Normalt sett så blir alla i 3e rundan godkända. Så det kändes lite snopet att åka ur där. Men men … dom har något här som heter herkeuring. En ny bedömning med tre nya domare. Som det lät så var det en del som skulle visa sina hingstar där.
Det var ju inte bara Zephyr som åkte ut i 3e rundan.
Du skulle sagt till mig igår om hingstböckerna. Idag är vi i norra olland. Men du kan lätt beställa dom från NSPS eller också kan vi köpa dom i Januari när vi åker ner.
Här en annan snygging som blev godkänd e Friso - Mustang. Helt svart stam. Mycket snygg med väldigt bra rörelser
#21 Har för mig att de pärmarna kostar 250 euro, men jag kan minnas fel, det var ju två år sen jag köpte mina. Sen kostar nog upptaderingarna 30 euro.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Zephyr såg väldigt trevlig ut, fuxen efter Friso var inte dum mm. Anne hur gick det för Wilfreds halvbror???? Gunilla.