Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 481 ggr
zettan
0

God morgon 15 December

God morgon

Här är de mörkt och trist ute. Snön har försvunnit och har nu lämnat slask efter sig. Inget höjjdare alls. Men men de är bara att se glad ut.
Idag blir de först jobbet några timmar. Sen blir de stallsysslor. Tänkte s eom de gick att börja tömköra ett av stona en runda. Dom behöver verkligen röra på sig.
Hoppas alla får en bra dag

shettismaffian
0

Godmorgon

Idag är det jobbet som hägrar sedan blir det städa något som verkligen behövs. Men jag antar att det är många som har en egen grus och skogsväg inne jus nu, det är så trist med detta väder VIll ha snö nu.

Puzz trivs bra i nya stallet, har fått en ny kompis i varblodet Miranda. Önskar bara som sagt att det kunde frysa på lite hagarna är så leriga.

Ni får ha en bra dag 9 dagar kvar till Jul nu

Mija
0

God morgon!

Ja, här råder snöslask , inte mycket av snön ligger kvar, som vanligt.

Idag ska jag ha stora tvättdagen med tvätt av hästtäcken, de blir ju inte nådigt skitiga i det här vädret, usch. Skulle behöva införskaffa m ig i ett par täcken till inser jag, det är ju bra att ha några i reserv vid såna här tillfällen, har ju visserligen bara en donna som har vintertäcke på sig, men har man bara ett vintertäcke så räcker det ju inte långt, hon får nöja sig med ett fodrat regntäcke idag tills hennes varma vintertäcke är rent och torrt igen. Annars blir det lugnt, har börjat känna mig krasslig, typiskt så här inför jul, men som vanligt, det är alltid så.

Nej, dags att ta en kopp kaffe och sätta fart.

Ha en bra dag

polgara
0

God morgon!!!

Idag blir det stallsysslor för hela slanten o sen ska jag åka o handla all julmaten. Skulle behöva inskaffa ett nytt bilbatteri oxå så min bil startar, kör gubbens nu o det är lite jobbigt att behöva köra honom till o från jobbet varje dag, gillar inte o passa tider. Annars är den vita härliga snön borta o har lämnat ett skitigt slask efter sig.

Ha en trevlig dag allihop!!!

Mulla
0

GoMorron!

Här är det slaskigt och tråkigt, snön är på väg bort och på nyheterna sa dom att det inte blir en vit jul igen! Tråkigt!
För mej är det ingen jul utan snö!

Nu ska jag snart åka till jobbet, idag blir det städning i stallet     (på jobbet) samt puttsning av all utrustning. Ska motionsrida 3 hästar åt dom idag med.

Efter jobbet så ska jag tömköra Gracia igen, det går verkligen jättebra med henne. Hon har accepterat bettet och nu börjar hon förstå vad jag vill. Trodde faktiskt inte att det skulle gå att tömköra henne eftersom hon är så bestämd och vet vad hon vill!

Om klockan inte blir allt för mkt så ska jag försöka svänga förbi mamma en sväng ikväll! Kolla lite i hennes affär och vad hon fått hem för roligt på sistone!

Ha en trevlig dag!

Midlingur
0

God förmiddag!

Jag väntar i nuläget på att mäklaren ska höra av sig - ska lägga ett bud på en gård :-D Väldigt nervöst och spännande!

Kom hem från jobbet vid tio, har jobbat ett dygn. Om en timme eller så åker jag till stallet och hälsar på grabbarna lite snabbt.

Ha en bra dag alla!