God morgon 2/10
…God morgon!
Idag börjar jag första dagen på jobb.."på riktigt"..känns härligt faktiskt. Har sovigt riktigt illa inatt..vaknade runt 23.30 av att det åska rejält.
Hoppas ni får en trevlig måndag!

Vaknade inatt också av en jätteåskskräll, men det var omkring kl 03..
Vi ska ev köpa en ny bil idag. Det blir spännande, har hittat en . Igår hade jag tur, fick låna en bil av en kompis så att jag skulle kunna åka till jobbet idag. Men min femåring vaknade mitt i natten och hade ont i halsen. Och feber! Ja då är det bara att bli hemma…
Här regnar det idag. Inget trav idag så det blir en lugn eftermiddag/kväll.
Amor vincit omnia 
Idag är det första dagen av fem på min praktikplats. Ska bli mycket spännande. Ska även ringa veterinären idag och diskutera min häst. Det känns däremot mindre kul…

God Morgon , här har det åskat riktigt ordentligt i natt går kväll med höll på hur länge som helst.
Även sonen är sjuk här , han började med feber i lördags och ont i huvudet och nu är han alldeles röd i halsen och tedens till vita prickar.
Igår var vi och tävlade trav i Halmstad, viär hur nöjda som helst My som även var i STHLM och tävlade i fredags gjorde än en gång ett kanon lopp och kom 5:a och sänkte sitt voltrekord med 2 sek inte dåligt med tanke på vilken helg hon haft med tävlingar och lång resa. Dee kom 6:a och även hon sänkte sitt rekord 2 sek, så man kan inte annat än att vara jättenöjd.

God förmiddag!
Blev tidig morgon idag för jag skulle hinna med flyget tillbaka upp till Uppsala. Ska fixa en inlämningsuppgift nu som redan skulle varit inlämnad, men planet var försenat och landade på fel terminal så det tog extra tid. Övning i skolan i em och sedan till Stockholm ikväll och lyssna på en kompis band.
#4 Kul att det går så bra!
Gojjon på er!!
Ungarna är lite småförkylda, men som den hårda mamman jag är så skickades de iväg till skola/dagis iallafall
. Jobbar på som vanligt idag. Går fortfarande och funderar på om vi ska anmäla till Vreta eller inte. Dottern vill, älskar att klä ut sig, men "Mina" är inte riktigt i utställningsskick, ligger lite för mycket på plus på vågen om ni förstår vad jag menar. Nåja, lutar ändå åt att anmäla.
Måste få skryta lite också. Emma och Mina gjorde sin debut i westernsammanhang igår, och det med bravur!! Att de var tävlingens sötaste behöver väl inte sägas
.Var med i pleasure, skritt och trav. Fick tävla med 21 andra ekipage inne på banan samtidigt, mest vuxna på stora hästar. De höll sig i skinnet båda två, t o m när det blev trångt, de var tvugna att "köra om tre i bredd. Det blev ingen placering, men det hade jag inte räknat med, det ska bli 2 pokebollar ikväll istället…
Fick många positiva kommentarer efteråt om väluppfostrad och lydig shettis
, sådant är ju alltid kul att höra av "storhästfolk".

#6: Vad roligt - grattis att det gick så bra på premiären! Det skulle vara jättekul att få se ett foto på ekipaget! 
#7 Bättre sent än aldrig
Men här kommer bilden…
Det var lagt som en Dtävling och därför gjordes det en del undantag från utrusningsregeln. Men, Emma hade iallafall delade tyglar, vilket innebär att hon fick hålla reda på TVÅ tyglar i händerna. Man korsar tygeln över halsen på hästen och greppar sedan båda tyglarna med hela handen. Hon hade ingen nosgrimma på Mina och hon hade långärmad skjorta med krage. Till nästa tävling vill hon ha en glittrig polotröja som många av de äldre hade