Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 726 ggr
Midlingur
0

Godmorgon 16/12

Idag är det min dag, blir en tant idag (23)! :-)

Ska först på personalmöte, sedan ut till stallet och slutligen gå på resturang (grekiskt…mmmm….).

Ha en bra dag alla!

Milla
0

Grattis!

Jösses, jag är rent skakig fortfarande. Jag vaknade bryskt upp vid halv 7 idag av ett himla mullrande och sen började hela sängen hoppa, hundarna skällde och Fia kom ner i hundra åttio och sa att hennes säng for runt på ovanvåningen. Några tavlor i trappan hade åkt ner.

Vi har haft jordbävning här i skåne i morse Förvånad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Hästarna var oroliga i hagarna, detta är något av det mest otäcka jag varit med om.

Hoppas ni andra får en bra dag, jag ska snart in till skolan för sista gången för denna terminen och sen blir det lite mer tvätt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

#0 Grattis på födelsedagen!

#1 Jag läste just om det på aftonbladet. Läbbigt.

Jag ska jobba idag, börjar 11 och slutar 20. Skall strax ut i stallet och ta ut kusarna. Ha en bra dag alla!

balotte
0

God morgon!

Här i Alvesta kände vi också av skalvet, jag frågade min sambo vad han höll på med på toaletten, allt porslin skakade i skåpen, sen trodde vi att rören hade gått i husetRynkar på näsan. Vi hörde sedan på radion vad som hänt.

Ikväll blir det julbord med jobbet, så stallet är redan färdigt.

Ha en bra dag alla!

Emma-Andersson
0

En annan sov som en stock och märkte ingenting

zettan
0

Fy vad otäckt Milla. Förstår att ni är skakiga

Här har man prexis gått upp. Vaknade av ett migränanfall i natt som tog all kraft ur mig.  Nu börjar de släppa så man orkar var auppe en stund.

Ska försöka tömköra ett av stona i kväll. Fick hjälp av min kompis igår att tömklra. Så både Rosa och Lee fick sig en tur. Maria tyckte mina hästar var runda som tunnor Tungan ute. God mat och vintervila i 2 månader har dom mått gott av Flört. Nu ska jag satsa på att komma igång igen. Måste ju provköra den nya vagnen också. Men den står fortfarande hemma i garaget Tungan ute

Ha en bra dag alla

Ninnii
0

God eftermiddag!

Ska snart cykla i väg till jobbet. Det är rätt skönt att man har arbetet på nära håll, så slipper man ha två bilar.

Jag och Matilda var ute och tränade Bill på Heden, då den har öppnat nu. Det är helt underbart att man kan vara där ute och köra och rida.

Idag anmälde jag mig till en träning i februari för Yngve Käll( SM guld medaljör i par) Ser verkligen fram emot det!!!

Ha en bra dag!

Maliiin
0

God Middag!

#0 Grattis!! Se till å ät mkt tårta idag dåFlört

Idag ringde klockan vid 6 igen.. Trött som bara den men lyckades eftr mkt om å men ta mig ur sängen!

Sen bar det av till stallet för att fortsätta bygga sadelkammaren. Väggarna e klara och ungefär halva golvet. Så kanske att vi får klart hela golvet idag å kanske att vi till å med hinner få dörren på plats!

Sen är det bara te å börja spackla å måla så att vi sedan kan hänga in alla våra grejor=) För just nu är det bara i en enda stor röra!

Nähä nu är middagen slut.. Dags att gå bort å fortsätta bygga=)

Ha en fortsatt bra dag!

VeronicaP
0

#0 Grattis

#1 Millan jag sov också som en gris men P han vaknade , brukar ju vara tvärtom ;-)

Milla
0

#4, 8 Herre jösses ni måste sova hårdare än björnarna ju Obestämd

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SofieBroden
0

Guten tag

Jag hade tänkt greja en hel del med hästarna idag men det får va eftersom jag har så förbaskat ont i handleden.Vad det gäller jordbävningen så höll jag precis på att samla korna inför mjölkningen när det mullrade i hela stallet. Det lät och kändes som en pansarvagn körde precis utanför. Korna sket i vilket tuggade vidare :)

AusaBausa
0

God middag!

Här har vi också känt av jordbävningen…bara äldsta grabben som sov som en stock.. riktigt obehagligt…men både hästar o katter var precis som vanligt när jag gick ut o kolla till dem… sover kanske m som stockar, hihi!

#0 Grattis på födelsedagen!

VeronicaP
0

#9 och jag som brukar vakna av minsta lilla i vanligafall. Kommer ihåg på 80-talet när det var jordskalv och vi sov i husvagnen i Mellby (du vett ett gäng ungdomar) och då vaknade jag av att allt ramlade ur skåpen och jag skällde som fan för jag trodde att det var polarna som stod och riste i vagnen hm ..

Annette
0

#12. Den gången var jag ute i skogen och red. När marken börjage skaka blev hästen rädd. Jag trodde det var stridsvagnsövning, men när jag kom hem fick jag veta vad det var. Vi hade haft en snickare uppe på stalltaket och han var nära att ramla ner.

Pheobe
0

Vi som bor mitt i centrum av jordbävningen fick befara en hel del… Man tror inte det är snat helt enkelt. Kändes som en lastbil kört in i huset. Snacka om abrubt uppvaknande. Huset har spruckit i fasaden mellan trapp och vägg. Känns helt overkligt.

ThiffannyJ
0

#0 Grattis!

Är helt slut. Har varit på www.bodaborg.se i dag med jobbet. Ruskigt kul! Vårat lag vann med 11-8 Skrattande Besök den någon gång, från 7 års ålder, jätteroligt!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

#13 Jasså du var så pigg och red en själv var väl lite sliten ;-)

polgara
0

God afton!!!

Jag har varit hos en kompis natten till idag o vi satt o pratade till 2 inatt, sov ett par timmar tills han skulle iväg till jobbet (började kl.6) o jag sate mig i bilen för att köra dryga 12 mil hem, lite trött var jag. Hästarna fick iaf mat o kom ut i hagen, jag åkte hem o la mig några timmar. I eftermiddag har det varit stallgöra.

Tror jag snart ger upp hästeriet helt, inte nog med att Raketen dog för 12 dagar sedan, idag har Greace fått fång. Nu blir det medicin för henne o boxvila ett tag. 2008 har inte varit ett bra hästår för mig.

Ha en bra afton allihop!!!