Vart hittar jag körtäcke?
Jag undrar var man kan hitta körtäcke till shetland? Någon som vet?

Det undrar jag med! Själv köpte jag ett vanligt ländtäcke till min shettis. Ett Hansbo i storlek ponny. Köpte det på Ekohallen för sådär 250 kr.. Det passade perfekt då det inte var så stort.
Men jag har tänkt att sy in det å sätta spännena lite längre bak. Å när jag väl gjort det, kommer det bli ett perfekt körtäcke
Annars kan du hör med Z-täcke. Dom kan säkert sy ett precis så som du vill ha det i speciella mått och så. Dom brukar inte vara så svåra=)
Lycka till!

Tärnsjö har. Köpte mitt på Globen för ett antal år sen, tror att det kostade 450:- eller nåt. Dyrt, ja, men snyggt och bra passform.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Lotta kan inte du få tag på körtäcken till shetland till din shop? Skulle också vilja ha körtäcken
#3 Ska kolla runt 
Amor vincit omnia 

#4 säg gärna till om du får hem några Lotta.

#2 Nånstans har jag läst att Tärnsjö tillverkar körtäcken.. Men hittar dem inte på hemsidan:/ Finns dom inte där eller är det bara ja som är blind?
#7 Att jag inte tänkte på det, har ju henne som leverantör ;-))
Ni som vill ha tag i körtäcken, vilka färger är önskvärda om jag ska ta hem??
Amor vincit omnia 
#8 Jaha, då var det kört för min ekonomi :-) Vill ha körvoljockar i massor.
Ett mörkgrönt täcke hade varit snyggt..
Ja, det kanske är smart att satsa på de mörkare färgerna som mörkgrönt, mörkblått och svart.
Amor vincit omnia 

#10 finns det med reflexer på är ju de perfekt i vintermörkret. Men annars är ju de deskreta färgerna bra
Lotta!! Kolla om du kan få tag i körvojlock i stl minishetland!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#12 Hon håller på att jobba fram en modell som ska passa mini. Så det kommer Linan! 
Amor vincit omnia 
Åh jag vill också ha. Både körtäcke och körvojlock? Vilka priser rör det sig om?
Ett grått körtäcke skulle jag kunna tänka mig också om det går att ordna.
# 14 Körtäckena ligger på ca. 550:-, underläggen har jag ingen prisuppgift på än. Det tar tyvärr några veckor att få hem men det har ni säkert överseende med. Grått ska jag också ha i åtanke.
Amor vincit omnia 
#15 JAG VÄNTAR :-D
Kan man få brodyr på täcket…..?
#16 Ska kolla det med Mia.
Amor vincit omnia 
Lotta, får man välja färg själv? Vad är det för storlek på vojlockarna till minishetland?
#18 Har inte så jättemycket info än men ska ringa henne snarast och ta reda på mer.
Amor vincit omnia 

Som sagt grått är läckert!

#19 har du nån hemsida där man kan se grejerna?
Amor vincit omnia 
Här kan du hitta en hel del, om inte ring upp och säg vad du vill ha:
Veritas odium paretFörvånad
Kanske skall nämna att de syr täcken från storlek 80 cm.
Veritas odium paretFörvånad
#22 LOVA att hojta till när du börjar sälja körvojlockarna osv :-D
Detta täcke kommer från CG Hästsport. Kommer inte i håg om det är 95 cm eller 105 cm stort.
#25 Japp, självklart hojtar jag till när det ärpå ingång.
Amor vincit omnia 
#26 Passformen var väl inte den bästa kanske? Men dom är ju fina som vinsttäcken i alla fall! :)
#28 Nä inte på honom som är 79 cm hög och har ett 95 eller 105 täcke på sig
En mindre stl hade nog varit bättre till en minihingst.
Jaha, då var det inte så konstigt då att det inte satt så bra.
Tyckte inte han såg så liten ut, hehe.