Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 968 ggr
ScerryRicco
0

va ska jag gör??

HEJ JAG Å MIN FAR HAR EN VARMBLODSHINGST PÅ 7 ÅR, Å ET SENASTE ÅRET HAR HINSGTEN BLIVIT HELT KNÄPP,HAN BITER SÅ FORT VI KOMMER I NÄR HETEN Å VILL KLAPPA HAN,HAN KUNDE ÅKA TRANSPORT FÖRUT MEN I VÅRAS SÅ LA HAN SEJ NER I TRANSPOTRTEN Å SEN SKULLE VI TA HAN I TRANSPORTEN I GEN FÖR VI SKULLE TE TRAVBANAN, DÅ STOG HAN BARA Å HÖGG I LUFTEN DET VAR UNGEFÄR 10 CM I FRÅN MIN  MAMMAS HUVUD SÅ HON HADE BLIVIT BITEN, MAN KAN INT TA UTAN HELLER  TILL HAGEN FÖR HAN STEGRAR SEJ Å HAR BENEN I LUFTEN Å SKA BITA OSS, JAG FÖRSÖKER ÖVERTALA MIN PAPA ATT VI SKA TA BORT HAN MEN MIN FAR VÄGRAR Å GÖRA DET. NÅGON SOM KAN HJÄLPA MEJ MED VAD JAG SKA GÖRA MED HINGSTEN NÅGRA FÖRSLAG?? vi har heller ingen användning för han heller nu när min mor int orkar hålla på med hästar

Pheobe
0

Be en veterinär kolla upp den. Låter som den har väldigt ont någonstans.

JennyR
0

Kastrera?

ScerryRicco
0

#2 vi kan ju int ha kvar han heller eftersom min mor int håller på med hästar längre, å min far brukar vara i norge,

Midlingur
0

Kan ni inte ha kvar honom så ta bort honom. Såvidare inte din far vill stå för all hans skötsel så låter det bäst.

JennyR
0

Men om ni inte kan ha kvar honom så tycker jag också att avlivning låter som det bästa alternativet.

ScerryRicco
0

det ä det att far min víll ha han som ridhäst, det tar ju bara tid oxå. mej har han redan bitit så jag tänker int hålla på med han

zelina
0

Ta hem en veterinär som får undersöka honom, en häst gör inte bara så helt plötsligt om det inte är något fel på honom eller något som har hänt.

Aribigga
0

Troll?

lurvponnyn.vimeddjur.se

[esile]
0

#8 Låter onekligen som det. (kanske i tv4-kalla fakta härvan? ;) )

Om inte så säger jag som de andra, veterinär. En häst tvärvänder inte i psyket bara sådär utan att det beror på något…

exitingsvillemo
0
exitingsvillemo
0

fast isåfall ett troll med välfylld privat sidaObestämd

Ahnna
0

Kastrera och sälj eller hitta någon som är bra på problemhästar som kan lösa dilemmat för er. Kolla upp med veterinär så han inte har ont. Det finns inga genuint elaka hästar, de beter sig inte så om de är friska och tillfredsställda.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RC71
0

#0 Jag tror faktiskt att det är bättre att du låter din pappa ensam ta hand om hästen, om han nu vill det. Om inte-ta bort hästen. En häst med det beteendet mår inte bra och är till fara både för sej själv och andra.

zelina
0

Man låter väl en veterinär kolla på hästen innan man funderar på att ta bort honom.

RC71
0

#14 Det är helt upp till var och en.

ScerryRicco
0

jag har ändå int tid nu när jag går i nian å så heller, min far tar knappt hand om han längre heller

SLennartsson
0

Har ni inte tid för honom ska ni ju inte ha kvar honom?
Kastrera? Sälj? Låna ut?
Han kanske är sådan för att han inte får ngn tid?

ScerryRicco
0

jag har ju hållt på med han lite under våren å så då va vi väldigt bra ihop men senare när jag knappt fick tid mä hästarna å mor min fick ta hand om alla hästarna så försökte jag ju ändå komma ut te dom å pyssla om dom, men jag fick ju sälja två hästar för det fanns ingen tid för dom men han kan ingen ta hand om,förutom min bror men han har ingen hästintresse för hästar längre.

SLennartsson
0

Okej. Men går han själv nu då? Eller har han ngn kompis?

ScerryRicco
0

hingsten har gått tilsammans mä en av mina shettisar men sen såg jag att han var för`häftig´mä min ponny så sen dess har han gått själv