OT Dansband
*asg* Kan inte låta bli att erkänna för er alla att jag sett ett helt tv-program med dansband ikväll. Allt enbart för skitsnygga killar i Scotts och riktiga "SUPERHJÄLTAR från Dalarna" i Larz-Kristerz.
LÄNGE LEVE ÄLVDALEN tack vare ett gäng superhjältar i pyamasar…
(Iron Maiden är annars det jag lyssnar på *asg*)
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/dansbandskampen/article4044186.ab
#0 Då Eva, kan jag avslöja att JAG RINGDE FAKTISKT och SLUTRÖSTADE på "Dina" Älvdalspyjamasar"
Tycker de var värda att vinna….jag som aldrig brukar bry mig om dessa program som det "ska ringas till".

#0 Det har jag också av samma anledning som dig. Skitsnygg kille
i Scotts
Jag har följt denna serie, trots att jag har svårt för dylik musik. Har tom spiknykter fått gå från en fest(någons 25-års fest) och en folkpark (Rättvik) pga illamånde orsakad av musiken…
Veritas odium paretFörvånad
Röstade naturligtvis på Älvdalingarna, självklara vinnare.
Hej Larz-Kristerz och Dalarna! 

Larz-Kristerz bäst!!!
Läser på nätet idag att det var fel vinnare som vann pga att det inte gick att ringa och rösta på Scotts… Min man frågade om jag blivit helt galen när jag gång på gång ringde igår..Det var tydligen lika svårt att komma fram på L-K:s nummer. Där tutade det inte upptaget, men kom inte fram alls…
Det roligaste som gick att läsa på nätetupplagan var att L-K har haft flest röster alla program igenom, vilket man nu inte trodde:).
Nu lär det dröja innan jag kommer att lyssna på ngt liknande igen. Men det var ett trevligt lördagsnöje iaf!
#7 Rätt vinnare vann
Scotts snyggare,ja
(min personliga åsikt)!

Båda var värdiga vinnare men jag tyckte Scotts version av inget stoppar oss nu var bäst. Sen är det ju inget fel på utseendet heller hos sångaren i scotts :)
blev mycket besviken när scotts inte vann. Har hejat på dem hela tiden. Äntligen lite bra musik i tv; n för en gångs skull
.

Kan någon kanske förklara för mig dansbandens fascination för z i sina bandnamn? 
vad betyder OT?
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

magnus karlsson sa i nåt tv program att z ser så bra ut på satäng
Annars är det väl att de ska vara lite snitsiga eller nåt
#14 Eller off topic i alla fall 
Heja Lars-Kristerz!!! Dem är bäst…
Jag har hört varför Lasse Stefanz började med z på slutet.
Förr i tiden hade man inte samma möjlighet att trycka affisher till folkparkerna där dansbanden spelade. Därför hade man lösa bokstäver som man hängde upp på spikar för att sprida vilket band som skulle spela nästa gång.
En gång skulle just Lasse Stefans spela och s:en räckte inte till det sista. Då hängde man upp ett z:a istället. När grabbarna i bandet kom tyckte de att det såg fräckt ut och anammade idén med stavningen och började sen skriva med z på slutet.
Detta berättades i en TV-dokumentär om dem som gick ganska nyligen.
Varför "alla" andra stavar med z vet jag inte
Numer pensionär i Nynäshamn