Högpresterande tävlingsvallack säljes.
Om rätt hem dyker upp är min erfarna valack Fyrklöverns Corall 38-99-1250 till salu,
f.1999, Valack sedan 2006, e:Wänga Fridolin RS 229, u:Ginny RS 2159, ue:Senateur v.d Veldstraat RS 194, rödblack, slutmätt till 100 cm. pass, chipp, vacc mot stelkramp och hästinfluensa. Lätt att sko, lasta, klippa och hantera. Trafiksäker.
Utställd med 40 poäng (19/7 Rockelstad). 9:a på traven och 9:a på skritten! Fantastiska rörelser.
Tävlad de tre senaste åren i klassisk körning: lagserien i mellansverige - dressyr, precision och maraton. Tre vinster i dressyr! Totalvinst i Värmland 12/7-08 dressyr och precision över alla hästar och ponnyer. Genomfört medelsvår Maraton med bravur.
Corall vann dressyren i Lagserien 2008 - av alla ponnyraser! Bäst i Sverige i dressyr lätt klass!
Tävlad i shetlandsagility, tömkörning: dressyr och precision med flera vinster och placeringar.
Trav: kvalad 2007. Vinst i Gävle 8/9-08 Bästa tid 3:03. Har kapaciet för mer.
Skogsriden av barn mellan 5 och 13 år.
Snygg form, jämnt steg, fantastisk ökad trav, gör sitt bästa, orädd och är pigg på allt! Tävlad i nästan allt som går, alltid med placeringar! Älskar att sammarbeta och prestera. En rosettplockare med ovanlig färg!
Säljes startklar i full tävlingskondition, skodd. En ponny som syns i mängden! Leveransklar efter tävlingsterminen 2008. Ingen utrustning ingår. Mycket viktigt med rätt hem där han fortsätts utvecklas då hans kapacitet är mycket lovande. Priset är 20 000:- och ej prutbart!
Läs mer om Corall på hemsidan under "valacker"
(Bilden visar Corall i hinder 4 efter en mils maratonsträcka, Riksfinalen 2008. Knappt svettig)

Gah! Din Corall e ju bara så läcker!! Har spanat in honom ett bra tag
Men om du kan fixa en bläs på honom som min har så hämtar jag honom imorn
För då kan han passa mitt par
Vill du ha stor chans att vinna allt du ställer upp i? Corall är fortfarande till salu.
19/10-08 Vann Corall ERF:s KM klassisk körning: presicionen.
13/9-08 Vann Corall ponnyklass körd dressyr i Riksfinalen, Lagserien 2008
7/9-08 Vann Corall ett lopp på ponnytravet i Gävle.
19/7-08 Klassvinnare på 40 poäng, Rockelstad.
12/7 -08 Vann Corall dressyren och i Totalen i Lagserietävling i Hannäs, Kil i Värmland. Körning.
Har ju inte råd att ha häst, men hade jag det så skulle jag köpa honom! Han är ju jättesnygg å fin!! Han är lite lik min grabb, fast det går att tävla med honom. Min går ju inte så bra att tävla/träna med då han inte tycker om att resa.