God morgon 24 december!
god jul
hästarna är ute .
det är på nollan och snöat en timme här.
önskar alla en trevlig jul
God morgon
Sitter på jobbet, ska jobba fem dagar nu - blir bra med OB även om det inte är jätteskoj att tillbringa hela julhelgen på arbetet 
Hästarna åkte ut vid 4-tiden och Fixy har täcke på sig, det var -6 grader. Hon är frusen av sig och dricker dåligt om hon blir kall, vill inte ha någon kolik…
GOD JUL!

God morgon!
Väntar på att barnen skall vakna. Bergis sover de till 9 bara för att jag sitter här beredd att vakta julklapparna för klåfingriga småbarn. Men det får det vara värt. Så trist att behöva slå in alltihop en gång till. 
Idag är vi hemma och firar. Efter Kalle skjutsar jag barnen till nästa ställe och åker till stallet och ger "nattmacka" m.m.
Iskallt ute. Lite snö hade inte suttit alldeles fel nu…
Önskar alla en God Jul! 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
God morgon!
Ska strax åka iväg till jobbet. Erbjöd mig att jobba några timmar idag som avlastning för familjen (jobbar som personlig assistent), så de kan få ordning på maten, klapparna osv. Slutar 14 då jag sticker hem till svärmor och firar jul. Firar med min egen släkt imorgon istället.

God morgon!
Världens huvudvärk idag också. Kan man flytta julafton till en annan dag? Skall till stallet nu, sedan blir det plock här hemma innan far o svärmor kommer ikväll. Inatt har jag julnattsmässa så det blir en lång dag.
God Jul!

God morgon och god jul.
Hästarna o hundar är nu fodrade här är det dags för frukost och sedan öppnar vi julklappar.
Ska ta lite hjälp och gå ut och fota lite sen.
Pappa har fått tecknat av mamma, Kalles och Piff o Puffs julklappskrig. Så det blir mkt Kalle iår.
#2 Hör av mig sen
God Morgon och God Jul! Är vaken och uppe men hela familjen sover än! Nu ska jag ut och fodra, sen blir det julgröt och lagom till den anländer mina föräldrar från Sthlm. Detta följs traditionellt av "långa julprommenaden" genom byn då Alvin rider.
Ha en jättetrevlig dag alla! Här kommer en vintrig bild på min knasiga men gulliga katt som funnit något under isen.

GOD JUL!!
Sambon hämtade sin bror med familj kl 05,30 vid tåget medan jag stod hemma i köket och kokte julgröt. Det blev poppis när dessa frusna stockholmare kom hit till våra 22 norrländska minusgrader.
Hoppas alla får en riktigt härlig julhelg med nära och kära!
GOD JUL
Vaknade med en dunderförkylning och ont i halsen 
Ska nu på förmiddagen in till min pappa och äta lite jullunch. Han var så välkommen i kväll tillsammans med oss andra, men han mår inte bra och vill inte lämna hemmet så vi (jag och min syster) kör in till honom istället och fixar julmat och äter en jul lunch med honom istället.
I eftermiddag ska vi hem till min syster och fira jul så det blir mycket ätande idag.
Ska snart väcka övriga familjen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God morgon! Har ätit frukost och varit ute med hundarna. Här även sett på Musses jul. Här får man vakta juklapparna så att inte hundarna skall ta dem. hoppas att ni alla får en riktigt GOD JUL!
God Morgon!
Här kommer en julhälsning från ett soligt, kallt och frostigt Gotland! Tidigt i morse när jag morgonfodrade hade även hästarna frost i pälsen.. Dagen blir lugn, det kan behövas efter några jäktiga dagar
God Jul önskar jag er alla!

God morgon .
Här så fick vi sovmorgon hela familjen , skönt, ska äta fruksot nu snart och sen ut och fixa i hästarnas lösdrift och ev får jag köra lite ensilage också.
Ska iväg och äta lutfisk vid 1 snåret hos Pontus föräldrar och sen vid sex ska vi hem till mina föräldrar och äta julmat och fira jul :-)

Godmorgon
Vill önska god jul till Er alla, hoppas ni får en bra julafton. På jobbet, borta eller hemma! Här firar vi med lite jullunch och sedan åker vi hem till Mickes mamma och äter julmat. Där blir det 10 barn 2-8 år, fullt ös med andra ord. Hästarna står ute med sitt hö, att det frusit på i marken är nog deras bästa julklapp!
God Morgon!
Här snöar det och har så gjort hela morgonen. Det börjar bli riktigt vitt på marken. Det är den bästa Julklappen vi kunde få
Skinkan blev klar igår så det blev skinkmacka och Julmust till frukost som alltid. Janssons Frestelse med skinka istället för anjovis (fiskallergiker i familjen) står i ugnen och sen väntar Julfirande hos mina föräldar till sena kvällen.
Vill Önska Alla som jag känner och alla mina vänner en riktigt GOD JUL!! Var rädda om er och ta det lugnt i jultrafiken om ni måste ut och åka!
Amor vincit omnia 

God Jul på er
Här kom hästarna ut vid halv 8 snåret. Dom fick morötter och knäckebröd i hagen idag. De var riktigt mumsigt. För en gång skull höll dom sams alla 3 när jag slängde ut de i hagen. Är så mysigt att släppa ut hästarna på julaftons morgon. De små gnäggades när man öppnade stalldörren idag. Ovita är den som pratar mest. Hon är så charmig.
Här väntas jullunch vid 12 sen blir de att åka till min bror och hans familj vid 18 tiden.
Ha en riktigt god jul. Glöm inte att om du ska köra så ta de lugnt på vägarna och framförallt låt snappsen vara.
GOD JUL ALLA!
Har varit ute på en promenad med hunden och getterna, hästarna har fått lite extra morötter och äppel idag. Kl 14 ska vi till sambons familj och fira jul. Vartannat år i Småland och vartannat i Blekinge. Kör försiktigt idag alla som ska ut på vägarna.
Ha det gott!

GOD JUL PÅ ER ALLA
När jag gick upp i morse så snöade det.yes…
Hästarna har fått rent i lösdriften o massor med halm.Fröken "köttbulle" var snabb att rulla sig idet,så nu ser hon ut som en halmbal själv,
Nu ska vovvarna få en långpromenad.
Ta det lugnt på vägarna ni som måste köra bil i helgen

God morgon!
Nu har jag varit till grannstallet och ätit julgröt och skinkmacka på morgonen. Det har snöat lite så det är vitt och fint med julstämningen på g.
God Jul på er alla där ute i vårt avlånga landoch kör försiktigt ni som ska ut på vägarna under helgen.
God morgon och god jul! Har legat däckad i hög feber, migrän och hosta sen jag kom hem till Karlstad i lördags, idag har jag åtminstone orkat ut och klappat på hästarna. Hoppas på att må bättre imorgon så jag kan åka och hänga med lite gamla kompisar, det känns lite ovärt att vara sjuk hela veckan…