SP tidningen nr 4
Har jag missat något eller ska tidningen komma i Dec, den brukar alltid komma innan Jul varje år.
Någon som vet om man ska passa posttanten snart 

Jag väntar också, den brukar ju dyka upp före jul. Det sista som överger en är ju hoppet, så jag hoppas den kommer i morgon. Annars får vi väl ställa in julen.

Vi får flytta fram Julen tills vi får SP 
Hoppas den komemr i morgon, den fattades i brevlådan i dag…
Delad glädje är dubbel glädje :)

I dag kom den!

Tjoho! nu är den framme även i Karlstad
Julen är räddad!

Även i Målilla=)
o den hittade även till älmhult idag 
Och jag har redan ögnat igenom den. Såg att det kommer bli lite skoj i syds regi och det är jag så super glad för.
Sen måste jag ju säga att jag häpnade över att läsa vad utställningskommitten skrev i sin artikel under " Till exempel" Blir man så arg så man har mage att göra en sån sak så bör man nog stanna hemma.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#8 Kan du berätta för oss utan tidning? *nyf*

Den kom till Västerbotten i dag.
Bara synd att det är fullt upp i dag men snart är det kväll 

Den kom hit också. Bra, då slipper vi ställa in julen, nu när vi gjort massa mat och allt
.

Jag har också fått den idag så nu kan vi fira Jul imorgon med gott samvete 

Jag läste att Syd skall ha en avelskurs i februari.
Det låter intressant. Är det någon här som vet om den är öppen för icke Syd-medlemmar i mån av plats?
#9 Handlar om hur man beter sig på en utställningsplats och ett eventuellt införande av "matchstraff". Bli medlem så får du läsa hela artikeln 
Min har också kommit men jag har inte hunnit titta i den.
Men julen är ju räddad nu.
Ha en riktigt God Jul alla shettisfolk.

Den hittade hit också så nu är julen helt klart räddad =)

Även till oss i Uddevalla hittade den!! Tilsammans med Tudda Galumpan!! Så nu är jullektyren tillgodosedd för både oss och barnbarnen!

Hit till KODE kom den inte idag
. Ska jag behöva lösa kryss hela helgen va ???? Inget att läsa,
attans.
Fick min idag
Har med fått min o mkt roligt o intressant att läsa OCH mkt förvånande o irreterande över hur folk kan bete sig..säger samma som Milla blir man så arg bör man stanna hemma..samt att en domare som ej arbetar kan yttra sig så gör mig mkt förvånad!! Trist!
God fortsättning iallafalll o fortsatt god läsning;-)

#20 Fast jag har ju sett det hända mer än en gång .
Med risk att bli hängd måste jag säga: jag blir jätteglad när tidningen kommer, men ALLT eller 98% i alla fall är utställning, utställning, utställning, utställning och så lite utställning!

#22 Sista tidningen är det ju mer utställning då alla resultaten är med, sen har ju shetland väldigt många utställningar så det är klart att det blir en hel del av det i tidningen . Men vill man ha in lite annat så är det ju bara att skicka in material eller förslag till annsvariga om vad man skulle vilja ha med i tidningen :-)

Man får ju tänka på att SSS framförallt är en avelsförening och då blir ju innehållet mycket utställningar eftersom det är en sådan stor del.
Men det är ju en medlemstidning, så önskar man annat innehåll så är det ju bara att skicka in material
. Jag tycker utställningstreportagen med alla bilder är guld värt. Särskilt när tidningen "legat till sig" några år, jag läser mycket i gamla tidningar.
Artikeln som AVN orförande skrivit ang GM var det allra bästa i detta nr, tycker jag. Där försvann alla mina tveksamheter ang GM.

Håller med #24. Älskar att läsa utställningsreportagen nu och senare. Det är så kul att ta fram en gammal tidning och läsa om vad som hände i ringarna för x antal år sedan, tex om vilka hngstföl som väl blev godkända hingstar eller vilka stoföl som blev elitston osv.
Eftersom det är en medlemstidning blir den ju till vad vi medlemmar gör den till.

#24 Instämmer med dig att det var väldigt bra det AVN ordförande hade skrivit , jag har ju faktistk aldrig varit emot GM men tycker det är bra att han förklarar det så bra .