God morgon 2008-12-26
God förmiddag
Ingen som är vaken än? 
Jo, jag :-)
Godmorgon! Jobbar idag, till 20.30 så det händer inte så mycket mer än det idag. Ha en bra dag alla!
God förmiddag!
Jag är på jobbet Hanna, varit vaken sen 5.
Här är det återigen en svinkall dag. Slutar till lunch, skönt. Kommer att tillbringa eftermiddagen i stallet. Hela familjen är i Hälsingland, det årliga bandyderbyt Bollnäs-Edsbyn kan inte min man vara utan. Hade planer på att bege mig till Leksand (Almtuna gästar Ejendahls arena) på em men nej, blir hemma och pysslar med hästarna ist. En box skall färdigställas då jag förhoppningsvis får hem en ny häst på söndag, så det kan vara ett lämpligt annandagspyssel för mig.
Ha en skön fortsatt helg!
Jag har varit vaken en bra stund, har frukostat med barnen och klätt på oss. Men ja, vi har ytterligaren en lat morgon idag, det är underbart att kunna ha det ibland. Vi har inget särskilt planerat för dagen.
#2 Då är vi två morgonpigga (??) fast jag har varit uppe sen fyra… Börjar jobba kl 6.
God morgon och GOD FORTSÄTTNING….
Jodå, här är man morgonpigg sedan 5snåret, utan att ha någon klocka eller jobb att gå/åka till…..av födsel och ohejdad vana
. Här blir en lugn dag, inget speciellt på schemat.
#2 Det är ju en lagom sysselsättning Du har i em. i väntan på den lille, farligt om Du "bara" sitter ner, då kan Du komma på ide´n att Du behöver vila….också!
#4 *hehe* morgonpigg var att ta i, det känns att man varit uppe tidigt nu i flera dagar. Detta är den 4:e i rad så det känns skönt att få sluta i tid idag.

Jag är vaken, har tom varit o fixat stallet redan. Ska iväg med ungarna till stan nu så de kan spendera sina julklappspengar.
Här är väldans kallt idag minst -5 grader, så jag håller på o frysa ihjäl.
För övrigt har julen flutit på bra, med god mat o trevliga klappar.
ha en bra dag i kylan allihop!!!!

God middag .
Ännu en härlig sovmorgon :-) . Jag är ju fortfarande jätteförkyld och låter väl som jag har svalt en kråka eller något sådant , så jag behöver säkert min sömn *ler*.
Ska väl ut och tömköra Ajax och russet Wilma idag med. Ajax var jätteduktig igår för att vara första gången .

Jag kom just hem från stallet. Har varit där sedan i morse.
Skulle försöka fotografera Herr Nilsson, men han var som en gummiboll, så jag tror inte det blev något användbart. Var nog för dåligt ljus ute också.
Hans vackra mor var lite lättare att få med på bild.
Så sugen jag blir på att ta med henne på en vinterutställning, men alla ligger ju så långt bort och vinterväglag är verkligen inte min grej.
Nu skall jag brodera lite korsstygn innan det är stalldags igen.

Go kväll, har det ju blivit nu…. Dottern har ridit en runda och vi gjorde vissa reflektioner under vår runda. Idag var det lite snö, inte så kallt, ca -2, tillräckligt varmt för att pålle skulle få elaka snöstyltor. Men det regnade inte, eftersom det är annadag jul och ledigt hann vi rida innnan det blev mörkt, inga mygg eller knott och det var heller inte stekhett.. Man får ta vara på de få dagar som dessa