Djurplågaren dömd!
Nu är det klart i tingsrätten och djurplågaren är dömd!

personligen tycker jag att han kunde fått längre tid
#1 Håller med dig att han borde fått längre straff men det va skönt att han vart straffad iallafall det är ett steg i rätt riktning.
Som ett slag under bältet! 6 månader vad är det, han har säkerligen inte pengar heller så det blir väl vi skattebetalare som betalar skadeståndet ochså.
Sex månader är ett hån!!!!!!sex ÅR är vad han skulle ha!

Jag tycker det känns bra att det blev ett fängelsestraff. Bevisningen verkade ju rätt tung, men man vet ju aldrig. Tycker inte det brukar bli så mycket till straff när det kommer till djurplågeri. Om jag inte minns alldeles galet, ligger väl maxstraffet på 2 års fängelse och det utdöms i stort sett aldrig (stod om det i en tidigare artikel om rättegången).
Personligen tycker jag att människan måste vara helt j-la sjuk i huvudet - och då ska man väl inte kunna dömas till fängelse alls egentligen? Nåja, hoppas att hans medfångar gör livet riktigt jobbigt för honom…
Och det borde ju inte vara så kul att komma ut med ett avtjänat straff för att ha plågat en häst till döds med sexuella förtecken. Det lär väl följa honom resten av livet (eller så länge det finns med i registren). Tycker uppriktigt synd om hans fru och barn.
Fast man kan väl säkert förvänta sej en överklagan.
#5 Det hjälper knappast att han kommer att finnas med i registren ett tag framöver, antagligen blir han villkorligt frigiven - så man får väl "hoppas" att han åker dit då.
håller helt med #4!!
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

#6 Fasen Hanna, jag fattar inte vad du menar… Fast jag har funderat i flera dagar nu. Kanske glöggen var starkare än vad jag trodde… 
Vad jag menade var, att det måste vara ganska jobbigt att förknippas med en sådan handling (med all rätt förstås!), både för honom själv och hans familj. Var jag arbetsgivare skulle jag absolut dra öronen åt mej om något sånt uppdagades och inte anställa, t ex.
#8 Vad är det du inte fattar?
Hur ska du som arbetsgivare ta reda på det då? Det är väldigt få som kan få utdrag ur BR eller andra register.

#9 De sista raderna… "antagligen blir han villkorligt frigiven - så man får väl "hoppas" att han åker dit då."
Och är det verkligen få som kan begära utdrag ur brottsregister? Ja, det kanske det är.
Hursomhelst är ju detta något som "alla" känner till, särskilt på en mindre ort. Och sådant brukar hänga med.
Vilken arbetsgivare som helst kan väl begära utdrag ur brottsregistret?
#11 Knappast ett utdrag ur Fullständiga BR.
Däremot kan man som arbetssökande själv begära att få ett utdrag som man kan bifoga i arbetsansökan men en arbetsgivare kan inte få ut detta på en sökande.
#12 Med största sannolikhet blir han villkorligt frigiven, jag hoppas att han begår (och åker dit) för ett brott under denna tid, det var det jag menade.

#12 Då är jag med. 
# 10 och 12 Det finns ju sajter som denna http://www.sexbrott.com/ men jag vet inte om brott med djur och sex finns med.
Inom skola och barnomsorg börjar det väl äntligen fungera att man måste lämna ett brottsregister (som man begärt ut själv, som Hanna skriver kan ej arb givaren göra det men de kan kräva ett verkar det som) innan man anställs.
Håller med om att han borde fått ett strängare straff, som så många andra brottslingar borde i många fall. Absolut!! Måste däremot inflika att vi nog kan vara väldigt glada över att han blivit fälld överhuvudtaget och dessutom fått fängelse! Ett steg i rätt riktning i Sverige och hoppas, hoppas att det kan påverka på något sätt till att en lag mot tidelag instiftas - snarast!!
#12 Ja, jag menade inte att arbetsgivaren SJÄLV kan få det från Rikspolisstyrelsen, men de kan BEGÄRA det.