stuteri i Skottland
Skall åka till skottland i maj och undrar vilken/vilka stuterier som är intessanta stt besöka.

Transy, Harviestoun och Waulkmill skulle vara mina främsta att besöka.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Transy!!! 

Å just det, Wells också.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ok. Var i skottland ligger dom?
Jag var på Harviestoun för några år sedan - det rekommenderas varmt! Fantastiskt vackra hästar, otroligt trevlig och gästvänlig ägare (Mrs Poett) och mycket fina omgivningar. Harviestoun var det stuteri som överraskade mig mest positivt!
Transy är sevärt, mest för att det kan vara kul att ha varit där, men deras hästmaterial imponerade inte alls på mig. Vi besökte även Millhouse, Whitehills (som har 3 stuterinamn till…), Struie (enormt trevliga människor med fina hästar), Kinness (många fina Wells-ponnyer), och några till, plus utställningar och ungefär lika många highlandstuterier.
De jag bodde hos bor i Auchtermuchty, vilket ligger mellan Edinburgh och Perth, och varken Transy eller Harviestoun är alltför långt därifrån.
När du ändå är i Skottland så borde du inte bara titta på shetlandsponnyer - kan även tipsa dig om highlandponnyerna som är jättefina och trevliga och är väldigt mycket som shetlandsponnyer - men en halvmeter högre. Maila mig gärna så kan jag ge dig mer tips!

#5 mailar dig under dagen.
Waulkmill stuteriet kanske??
#1 Förlåt Cattis, såg inte att du redan föreslagit Waulkmill stuteriet