God morgon 28 december
Idag vaknade man snabbt det knackade på ytterdörren och ringde i telefonen samtidigt, i telefonen var det folk och sen polisen som ringde och på ytterdörren en vänlig själv som ville tala om att vi hade en massa hästar ute på väg 117 hm .
Snabbt i kläderna ut och slänga ut all inredning i släpet och köra iväg.
När vi kommer dit så ser jag i allafall att hästarna inte var ute på vägen utan hade stannat uppe vid kanten (bran kant ner) så det vara bara att ta havre spannen och grimmorna och fånga in 4 st och det gick bra tur att de är matglada i allafall , polisen var snäll och höll i en medans Pontus och jag tog tag i de andra 3 som skulle fångas, årsfölen är bättre att de går lösa ;-)
Sen fick vi vandra hemåt och fånga upp de 3 som hade stannat närmare gården och ätit gott gräs, som tur är så gillar de varandra och följer med snällt . Det var bara 2 st hingstar som hade stannat kvar i hagen och resten ute.
Vad som hade gjort att de har gått ut vet jag inte men det var en hel hög stolpar som låg snyggt indragna i hagen och inte en enda som var knäckt , konstigt med tanke på att det är frusit ute i marken. Mätte strömmen och där är kanon styrka i tråden 6000 så det var inte det men frågan är om det inte är så att det stora gänget på 10 råddjur som går utanför har blivit skrämda och dratt igenom.
Så nu går hingstarna i sin vinter hage endast (där är trästaket runt hela) och får så göra resten av vintern kan jag tro. Det borde verkligen skjutas av lite rådjur här hemma vid vi har runt 2 st stora gäng med lika många i varje.
Det bästa av allt var ju att ingen av hästarna verka skadade och ingen trafikant blev heller skadad.
Måste säga att både bilister och annat skötte sig utmärkt och saktade ner kanonbra , men så stod där också 2 st polisbilar på vägen en från varje håll så även polisen har skött detta jätte bra .
Så nu får jag hoppas att resten av dagen flyter på bättre ;-)

God förmiddag kan man väl säga.. Inte samma dramatiska uppvaknande och tur att allt gick bra..
Farbror frost har kommit till oss men tyvärr ingen snö..
Ha en bra dag..//Olssons
#0 Shit pomfritt vilken panik, vilken tur att allting ordnade sig efter det bästa!
lurvponnyn.vimeddjur.se

#2 Ja det kan man säga verkligen det är inte kul när alla de där *busarna* kommer ut på drift. Ja verkligen skönt man är ju så rädd att de ska orsaka olyckor eller annat ju.
# 1 Ja det var tur det
God dag!
Ojoj tur allt gick bra, Gonk!
Själv har jag tränat Viking och Paola idag och det gick kanon bra. Viking har verkligen fattat och Paola var det första gången för och det tog lite tid innan hon förstod men sen funkade det jättebra.
Jag har börjat träna efter Kelly Marks och Monty Roberts ide. Först var jag jätte skeptis men jag måste krypa till korset och säga att på Viking fungerar det klockrent. Efter tre dagar så är han med mig till 100% och det är så underbart att se honom så avslappnad och jag själv blir också väldigt lugn när jag tränar så här och det skadar inte för fem öre.
Jag kan berätta att Viking har varit svårfångad i hagen tidigare när han inte haft grimma på sig, han vet så väl att jag ger upp och blir tjurig. Därför tänkte jag att jag testar deras ide för att se om det verkligen stämmer
och tro det eller ej men redan efter två gånger så tar det mig inte lång stund att ta på honom grimman. Utan grimma och även med grimma kan jag idag klämma och känna på honom hur jag vill och han går inte ett steg, jag kan flytta honom i sidled samt få honom att rygga allt utan grimma och helt lös i hagen utan att han går ifrån mig. Jag har även fått honom till att följa mig när jag går, dock inte flera steg men det är på gång. Allt detta på bara tre dagars träning och det handlar inte om flera timmar utan andra dagen tog det tre kvart, tredje dagen knappt en halvtimme och idag knappt en kvart.
Jag som har hållt på med att muta med godis för att kunna ta honom innan, snacka om att man känner sig dunder dum när det var så här lätt 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God kväll får jag väl säga.
När jag gick upp i morse så möttes jag av att ett av mina ston stog i trädgården och käkade gräs i godan ro medans de andra stod nere i hagen och tittade på. Det visade sig att det blivit fel på elagregatet så det var strömlöst i hagen.

TS: Va skönt att det löste sig så smidigt med pållarna. Fy bubblan att vakna på det sättet.
Milla: Monty och Kelly är fantastiska! Har haft turen att träffa Kelly och sett henne live. Man blir helt hänförd över hennes handlag med djuren. Visst är känslan underbar! 
Milla! Kan du inte berätta vad Kelly Marks och Monty Roberts ide är och dår ut på? Blev ju lite nyfiken!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Här är en film från när han var i Linköping 2007. Jag var där och det var helt otroligt, man fick nästan "ståpäls" emellanåt!
Amor vincit omnia 
Här är en där man ser bättre, Den är från 2006
Amor vincit omnia 
Jag har köpt två nya böcker den ena har Kelly Marks skrivit den heter Perfekt Uppförande och den andra heter Från Mina Händer Till Dina som Monty Roberts har skrivit. Du kan ev. få låna dem om du vill.
Det var visst 2006 jag var där kom jag på nu.
Amor vincit omnia 
#10 jamen det är ju den jag har Kelly Marks Perfekt uppförande och jag är helt såld!
Thiff du får be att få läsa boken.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Här en till med en svårfångad Islandshäst!
Amor vincit omnia