God Morgon 8 oktober
Ser ut att bli toppenväder här.
Har druckit kaffe på verandan och samtidigt tittat på fölen som kör sitt morgonrace. Hos dem vilar inga ledsamheter 
Så fort unghingstarna ser ett livstecken från huset, kommer de vandrande…ÄPPLEN!
Det får vänta en stund.
Ska fixa med vinterhagarna idag.

God morgon!
Idag kommer lite av årets hö hem. Sedan bör det av till Linköpings horse show. Ser ut att bli en fin dag även här men det blåser lite.
Gomorgon!
I dag ska jag åka till Årjäng på trav och så ska vi på vägen stanna och köpa en häst till. En som vi ska sälja ut i andelar.
Jag suckar, travhästar kan vi köpa men alla mina shettisar som jag vill ha då???

God morgon.
Äntligen skiner solen *jippie* Blir så trött på regn och lera..
God morgon
Strålande höstdag här, idag börjar den "allmänna oredan" här. Da´n före da´n = första älgjaktsdagen. Det innebär iaf här, ett springande i husets alla vrår för att få fram "ryggor", långkallingar, jackor, kom.radio mm mm, alltså "gubben, inte jag, brukar se till att inte vara inne så mycket den här dagen. Ringer telefonen så är det bara jaktkamrater iaf.
Godmorgon alla! Även här skiner solen idag, bra, så det torkar upp lite.
morrn morrn vi har riktigt höstväder idag också dvs regn, blåst och kallt.
I natt har det varit rena rama hallowen då vår ena undulat lämnade oss och lilla Hope som kom in från gatan somnade in.
Idag ska vi åka och handla en ny liten undulat bebis då Nisse är ledsen att hans kompis är borta.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Morrn Morrn idag har jag fått sova lite längre Skööönt. Här skiner solen men det blåser bra fast det har nog regnat en del. Idag ska jag se om jag kan röja lite i hagarna om vädret håller uppe.
God morgon!
….var upp i vår lilla affär vi har här och handlade/skulle handla lite igår..när jag gick där jag plockade ihop mina varor så upptäcker jag att i stort sett alla merjerivaror..kött, juice m.m. antingen hade gått ut eller hade väldigt kort datum. Jag påpekade att en hel del varor hade kort datum och fick mig året avhyvling.
Inte fasen kan man sälja saker som gått eller som går ut inom dom närmsta dagarna utan att i allafall skiva ut att det är kort datum och sänka priset..eller? Känns exkta trist då affären ligger vid ett äldeboende och en hel del gammla går och handlar där. *morr* Är det livsmedelsverket som har hand om sånt?
Idag ska jag till min syster och hälsa på & titta på deras nya bil (Mercedes-Benz ML 320) *inte alls avis* dom fick köpa bilen för ett riktigt skambud från ett kursat företag.
Hoppas ni får en bra dag!!

Jag skall fortsätta städningen av mitt stall. Nu skiner solen här och förhoppningsvis fortsätter det ett tag till. Jag vill ha ute mina hästar ytterligare någon vecka, minst. Det känns så trist om det bara regnar då.

God eftermiddag!
Det blåser som sjutton här å vi ska om ett par timmar ta oss till båten i Göteborg för att åka ner till Kiel och vidare till Holland.
Fortsätter att påminna om bussresan ner till hingstpremieringen i Januari. Vi måste ha minst 10 stycken till för det ska bli av, alterntivt höja priset på resan. (det kanske är ett alternativ? Gott om plats i bussen då)

God Morgon!
Solen skiner och det är fint väder i Uppsala idag. Måste verkligen bruka allvar med pluggandet idag och få läst en massa.

Soligt och fint i Tärnsjö, varit ute i sommarhagen och kelat med de små samt kört ett sto. allmännt pyssel i stallet - tänk att det alltid finns att göra!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
God kväll!
På väg till arbetet "hittade" jag två hästar på vägen som jag inte kände igen. Ett russ och en modell stor av obestämbar ras (visade sig senare vara en korsning fullblod/varmblod) som hade knatat en bra bit hemifrån. Som tur var så kände min mamma igen en av hästarna när jag beskrev dem på telefon och ägarna kom ganska snart och ledde hem dem. En klapphingst saknas som hade rymt i samma veva - inte kul när man har ungston…

God kväll här med…
Har tillbringat dagen i bilen. Barnen skulle på kalas till höger och vänster… Sonen på en ö utanför Waxholm och näst yngsta dottern på en bondgård en mil härifrån. Ungefär samma tider = mkt pyssel för att få det att klaffa. Emmy har iaf fått rida på kompisens Gotlandsruss samt köra kompisens lillebrors fyrhjuling. Hon var salig och skulle i dagsläget mer än gärna byta bort sin ponny mot en fyrhjuling. Men där säger jag nog stopp!
Fördelen med det kalaset var dock att jag nu äntligen hittade min efterlängtade halm till lösdrifterna! Och de levererar hem till stallet, jag är så glad. :-)
Stallet hann jag med mellan hämtande o lämnande en stund och pysslade lite med staketen. Så fantastiskt väder att det kändes trist att behöva åka hem, men resten av familjen lär vilja ha middag, oavsett väder… :-P
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.